Agora zakończy prace nad strategią do końca roku. Zapowiada bardziej selektywne inwestycje
Agora planuje zakończyć prace nad strategią rozwoju grupy na lata 2023-2027 do końca 2022 roku, ale już zapowiada bardziej selektywne inwestycje - poinformowała podczas telekonferencji prezes Agory Bartosz Hojka.
"Prace nad strategią idą zgodnie z planem. Tak, jak zapowiedzieliśmy, zakończymy je do końca bieżącego roku. Jeżeli chodzi o pytanie dotyczące ewentualnej rezygnacji z jakiś obszarów działalności grupy Agora, to w stosunku do planu prac nad strategią, ono jest po prostu przedwczesne. W ramach strategii powiemy, na jakie obszary chcemy postawić, z których ewentualnie zrezygnować, gdybyśmy do takich wniosków mieli dochodzić - powiedział prezes.
"Jedyna rzecz, która dla całego zarządu wydaje się dzisiaj oczywista w tych okolicznościach rynkowych, w których pracujemy nad tą strategią, jest taka, że z całą pewnością mamy świadomość tego, iż jeśli chodzi o nasze inwestycje w rozwój poszczególnych przedsięwzięć, to biorąc pod uwagę rozległość portfela biznesu Agory, będziemy musieli być bardziej selektywni niż do tej pory" - dodał.
W lutym br. Agora poinformowała o rozpoczęciu prac nad strategią grupy na lata 2023-2027.
Agora nie planuje podejmowania działań restrukturyzacyjnych
W piątek członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska poinformowała, że do momentu publikacji strategii grupa nie planuje podejmowania działań restrukturyzacyjnych.
W związku z wyzwaniami w otoczeniu makroekonomicznym, prezes Agory zapowiedział już w tym roku zwiększenie dyscypliny kosztowej grupy.
Strata netto Agory w I kw. 2022 roku wyniosła 31,8 mln zł wobec 56,3 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna sięgnęła 22,7 mln zł wobec 49,5 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody grupy wzrosły o 73,4 proc. do 253,1 mln zł. Według przedstawicieli Agory motorem poprawy sprzedaży są m.in. wyniki sieci kin Helios i reklamy zewnętrznej.
W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w pierwszym kwartale o 90 proc. do 30,4 mln zł. Strata operacyjna zmniejszyła się do 4,2 mln zł z 12,7 mln zł rok wcześniej.
Segment "film i książka" odnotował w pierwszym kwartale 1 mln zł straty operacyjnej wobec 27,8 mln straty rok wcześniej, a przychody wzrosły o 522,4 proc. do 113,9 mln zł. W I kw. sieć kin Helios sprzedała 2,5 mln biletów. W analogicznym okresie 2021 r. kina w całym kraju były zamknięte na mocy decyzji administracyjnej.
"W kwietniu frekwencja wyniesie w kinach Helios 85 proc. W maju jest jeszcze trochę lepiej" - powiedział prezes sieci kin i członek zarządu Agory Tomasz Jagiełło.
Dodał, że odbudowa rynku może potrwać do końca bieżącego roku.
Frekwencja w Heliosie w pierwszym kwartale 2022 r. była na poziomie 60 proc. wobec pierwszego kwartału 2019 roku.
Jagiełło zapowiedział w tym roku otwarcie nowego kina w Łomży, a w przyszłym roku w Kaliszu. Obecnie sieć liczy 52 obiekty.
Działalność prasowa Agory w pierwszym kwartale zwiększyła sprzedaż o 1,3 proc. do 46,9 mln zł, natomiast zanotowała 2,1 mln zł straty operacyjnej wobec 3,7 mln zł zysku przed rokiem.
"Musimy obserwować sytuację kosztową i reagować, tak jak cały rynek wydawców. Nawet tak wrażliwy, na cenę segment rynku wydawniczego, jak tygodniki lokalne, został zmuszony do podniesienia cen. W tym sensie ruchy, które wykonaliśmy w ostatnim czasie, były jak najbardziej sensowne. Obserwujemy sytuację. Cała nasza polityka dotycząca cen printu, była w ostatnich latach skuteczna i racjonalna. Mamy nadzieję, że utrzymamy ten trend" - powiedział członek zarządu Wojciech Bartkowiak, pytany o ewentualne kolejne podwyżki cen dziennika.
W styczniu 2022 Agora podniosła ceny papierowego wydania "Gazety Wyborczej" od wtorku do piątku o 1 zł do 4,99 zł. A w kwietniu br piątkowego wydania Gazety Wyborczej o 1 zł do 7,99 zł, a sobotniego o 1 zł do 8,99 zł.
Dołącz do dyskusji: Agora zakończy prace nad strategią do końca roku. Zapowiada bardziej selektywne inwestycje