YouTube: 11,8 mln godz. obejrzeń i 416 mln wyświetleń reklam od poprzedniego Cannes Lions, spot Nike z Ronaldo najpopularniejszy (Top 10)
Z okazji zbliżającego się festiwalu Cannes Lions 2017 zespół YouTube przygotował zestawienie reklam, które od ubiegłorocznej edycji tego wydarzenia zyskały największą popularność. Czas oglądania wszystkich spotów z rankingu wyniósł 11,8 milionów godzin, a liczba ich wyświetleń sięgnęła 416 milionów.
Do rankingu trafiły m.in. spoty opowiadające o miłości, w tym "Knorr #LoveAtFirstTaste", w którym nieznający się uprzednio single zostają umówieni na randkę na podstawie podobnego gustu kulinarnego, czy "A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI", pokazujący jak żołnierze przebywający na misji mogli dzięki technologii wideo 360 stopni obejrzeć mecz Super Bowl razem ze swoimi bliskimi.
Popularność reklamom przynoszą także zapraszane do nich gwiazdy. W zestawieniu znaleźli się m.in. John Cena, Kate Hudson, Cristiano Ronaldo w zwycięskim spocie Nike, czy Melissa McCarthy.
Kilka marek z ubiegłorocznego zestawienia pojawiło się w nim ponownie - są to Hyundai, Samsung i Clash of Clans. Nie zabrakło także “nowych twarzy” rankingu w postaci marek Knorr, Shell, Purple, Cricket Wireless, Budweiser oraz Kia.
Ranking Cannes YouTube Ads Leaderboard 2017:
1. Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More
Klient: Nike
Agencja kreatywna: Wieden+Kennedy
Dom mediowy: Wieden+Kennedy
2. Knorr #LoveAtFirstTaste
Klient: Knorr
Agencja kreatywna: MullenLowe
Dom mediowy: PHD
3. Clash of Clans: Hog Rider 360
Klient: Clash of Clans
Agencja kreatywna: Barton F Graf
Dom mediowy: In House
4. Best Day Of My Life | Shell #makethefuture
Klient: Shell
Agencja kreatywna: Possible
Dom mediowy: MediaCom
5. How to Use a Raw Egg to Determine if Your Mattress is Awful - #PURPLE
Klient: Purple
6. This is a phone.
Klient: Samsung
Agencja kreatywna: Leo Burnett
Dom mediowy: Starcom Worldwide
7. The Unexpected John Cena Prank | Hidden Camera
Klient: Cricket Wireless
Agencja kreatywna: Shareability
Dom mediowy: MEC
8. Budweiser 2017 Super Bowl Commercial | “Born The Hard Way”
Klient: Budweiser
Agencja kreatywna: Anomaly
Dom mediowy: Mediacom
9. A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI
Klient: Hyundai
Agencja kreatywna: Innocean USA
Dom mediowy: Canvas Worldwide
10. 2017 Kia Niro | “Hero’s Journey” Starring Melissa McCarthy
Klient: Kia
Agencja kreatywna: David&Goliath
Dom mediowy: Canvas Worldwide
Cannes YouTube Ads Leaderboard to roczne zestawienie 10 spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez internautów na świecie od 1 marca 2016 r. do 30 kwietnia 2017 r. Ranking jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Każda z marek może pojawić się w zestawieniu tylko raz i musi nadal znajdować się na YouTube w momencie publikacji rankingu.
YouTube Ads Leaderboard zawiera reklamy, które były najchętniej oglądane przez użytkowników każdego miesiąca. Widea są wybierane na podstawie algorytmu uwzględniającego zaangażowanie widowni (czas oglądania, polubienia, udostępnienia), liczbę wyświetleń oraz retencję publiczności (tzn. przez ile czasu użytkownik oglądał dane wideo / czy obejrzał je do końca).
Dołącz do dyskusji: YouTube: 11,8 mln godz. obejrzeń i 416 mln wyświetleń reklam od poprzedniego Cannes Lions, spot Nike z Ronaldo najpopularniejszy (Top 10)
Mam nadzieję, że producenci reklam pójdą w tą stronę, a jak na razie pooglądam sobie zmagania rodziny Malinowskich ;)