SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 100 tys. zł za reklamy przy meczach polskich piłkarzy w TVP, taniej przy „Wiadomościach”

Ceny reklam w listopadzie w TVP są przy zdecydowanej większości programów droższe niż przed rokiem. O kilkadziesiąt proc. więcej trzeba zapłacić m.in. przy serialach i transmisjach sportowych. Staniały natomiast spoty przy „Wiadomościach”. Najwięcej kosztują reklamy przy towarzyskich meczach polskich piłkarzy oraz przy serialu „M jak miłość” - ponad 100 tys. zł.

Najdroższą pozycją w listopadowym cenniku TVP są spoty, które zostaną wyemitowane w TVP1 przy transmisji z towarzyskich spotkań polskich piłkarzy - 10 listopada z Urugwajem, 13 listopada - z Meksykiem. Wówczas za emisję 30-sek. reklamy trzeba zapłacić 108,9 tys. zł (cena netto, bez rabatów). To ponad dwukrotnie więcej niż rok temu - wtedy reklama kosztowała 50 tys. zł .

Nieznacznie mniej kosztuje reklama przy serialu „M jak miłość” - maksymalnie 102,3 tys. zł, czyli niemal 30 tys. zł więcej niż przed rokiem, gdy trzeba było zapłacić 73 tys. zł.

Do 71,6 tys. zł zapłacą z kolei reklamodawcy zainteresowani obecnością przy serialu „Barwy szczęścia” w TVP2 (w ub.r. było to 52,9 tys. zł).

Z wydatkiem rzędu ponad 60 tys. zł muszą liczyć się marketerzy zainteresowani pojawieniem się w blokach reklamowych przy serialach: „Na dobre i na złe” (62,7 tys. zł - wobec 55,7 tys. zł w ub.r.), „Dziewczyny ze Lwowa” (63,3 tys. zł) a także przy transmisjach meczy rozgrywanych w ramach Ligi Mistrzów. TVP1 będzie pokazywać te spotkania 1 i 22 listopada. Maksymalna cena emisji spotu wynosi 65,6 tys. zł. Gdy spotkania te transmitowano w listopadzie ub.r., spot kosztował maksymalnie 50 tys. zł.

W listopadzie TVP1 rozpoczyna transmisje z zawodów w skokach narciarskich. Najpierw (18 i 19 listopada) pokaże konkurs Pucharu Świata w Wiśle, a tydzień później – w Kusamo. Spoty przy nich wyceniono na 42,6 tys. zł, czyli 7,6 tys. zł drożej niż w listopadzie ub.r.

Reklamodawcy zainteresowani serialami w TVP1 zapłacą: 38,8 tys. zł przy „Ojcu Mateuszu” (w ub.r. 40,6 tys. zł), przy „Komisarzu Aleksie” - 32,4 tys. zł (w ub.r. 27,8 tys. zł).

Porównywalne ceny mają seriale „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl” w TVP2. Reklama przy pierwszym to wydatek rzędu 41,7 tys. zł (w ub.r. 28,1 tys. zł) , a przy drugim – 37,1 tys. zł (w ub.r. 21 tys. zł).

Nawet 57,5 tys. zł trzeba wydać na emisję spotu przy programie „Rolnik szuka żony” w TVP1 (1,8 tys. zł więcej niż rok temu). Z kolei reklama przy „The Wall. Wygraj marzenia” to wydatek na poziomie 25,9 tys. zł.

Za obecność w bloku przy sobotnim „The Voice of Poland” w TVP2 trzeba zapłacić 31,7 tys. zł (w ub.r. 23,2 tys. zł), zaś przy cukierniczym konkursie „Bake off. Ale ciacho” - 47,2 tys. zł (33,4 tys. zł w ub.r.).

Zdecydowanie mniej niż w listopadzie ub.r. kosztują spoty przy „Wiadomościach”. Najwyższą cenę mają reklamy, które pojawią się przy niedzielnym ich wydaniu – nawet 41,2 tys. zł. To 19,4 tys. zł mniej niż rok temu. W dni powszednie ceny wynoszą od 15,6 do 19,8 tys. zł.

Za reklamę przy serwisie sportowym trzeba wydać do 69,4 tys. zł w niedzielny wieczór (w ub.r. 60,1 tys. zł) i od 40,5 do 48,5 tys. zł w dni robocze.

Z kolei spot przy prognozie pogody kosztuje 64,8 tys. zł w niedziele (64,2 tys. zł w ub.r.) i od 34,3 do 42,1 tys. zł od poniedziałku do piątku.

Biuro Reklamy TVP ogłosiło cennik reklamowy na listopad jako pierwsze spośród nadawców ogólnopolskich.

Według badania Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. udział TVP1 w rynku oglądalności wyniósł 10,14 proc. (po spadku o 12,66 proc. w skali roku), TVP2 - 7,84 proc. (7,22 proc. w dół), a TVP Info - 3,52 proc. (po wzroście o 12,46 proc.).

W 2016 roku TVP zanotowała 180 mln zł straty. Udział Grupy TVP w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2016 roku wyniósł 29,38 proc..

Dołącz do dyskusji: Ponad 100 tys. zł za reklamy przy meczach polskich piłkarzy w TVP, taniej przy „Wiadomościach”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
@
Do reklamodawców. Plaćcie ile uważacie ale powiem wam jedno. Ja osobiście nawet występów reprezentacji w reżimowej telewizji TVPIS oglądać nie będę. Jak to powiedział Linda- dla zasad!!!
0 0
odpowiedź
User
RAR
Drogi pismaku - autorze tego tekstu!
Ceny nie mogą być droższe, tylko wyższe, droższe mogą być towary lub usługi. Moim zdaniem powinieneś zaprzestać publikacji i uzupełnić wiedzę ze szkoły podstawoeej. Pozdrawiam.
0 0
odpowiedź
User
RAR
Drogi pismaku - autorze tego tekstu!
Ceny nie mogą być droższe, tylko wyższe, droższe mogą być towary lub usługi. Moim zdaniem powinieneś zaprzestać publikacji i uzupełnić wiedzę ze szkoły podstawoeej. Pozdrawiam.
0 0
odpowiedź