Chmura przyszłością dla przechowywania cyfrowych treści
Chęć udostępniania i dzielenia się cyfrowymi treściami na różnych urządzeniach zmotywuje konsumentów do przechowywania znaczącej części swoich danych w chmurze - prognozuje firma badawcza Gartner.
Z danych Gartnera wynika, że w zeszłym roku konsumenci przechowywali w chmurze tylko 7 proc. swoich cyfrowych treści. Według prognozy, w 2016 roku odsetek ten sięgnie 36 proc.
Cieszące się coraz większą popularnością smartfony i tablety pozwalają konsumentom na zapisywanie ogromnych ilości zdjęć i klipów wideo. Firma badawcza przewiduje, że w skali globalnej zapotrzebowanie na miejsce do przechowywania tego typu treści wzrośnie w latach 2011 - 2016 z 329 eksabajtów do 4,1 zettabajta. Będą one składowane w pecetach, smartfonach, tabletach, na twardych dyskach, serwerach Network Attached Storage (NAS) oraz w chmurze.
W najbliższej przyszłości potrzeby konsumentów związane z przechowywaniem treści w chmurze w większości mają zaspokoić portale społecznościowe, takie jak Facebook, które oferują darmowe miejsce na uploadowane zdjęcia i materiały wideo, które można potem udostępniać.
Gartner prognozuje, że ilość cyfrowych treści przechowywanych przez statystyczne gospodarstwo domowe wzrośnie z 464 gigabajtów w 2011 roku do 3,3 terabajta w roku 2016.
Dołącz do dyskusji: Chmura przyszłością dla przechowywania cyfrowych treści