SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” dalej na minusie. „Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe”

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, do której należą m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, ma za sobą czwarty z rzędu kwartał ze stratą netto. Jej przychody zmalały o ponad jedną trzecią.

W trzecim kwartale 2024 r. grupa PMPG Polskie Media wypracowała 7,64 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 11,66 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 34,5 proc. Firma nie ujawnia, ile wynoszą jej wpływy ze sprzedaży tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy” oraz z dystrybucji cyfrowej „Wprost”, a ile z reklam.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” zwiększyła się rok do roku o 5,82 proc. do 28 714 egz.

CZYTAJ TEŻ: „Wprost” bez dziennikarzy sportowych

Po stronie wydatków firma w zeszłym kwartale mocno ograniczyła koszty sprzedaży - z 3,12 do 1,51 mln zł, zaś koszty ogólnego zarządu zwiększyły się z 2,69 do 2,81 mln zł. Jej rentowność pogorszyły też skurczenie się wpływów finansowych z 2,84 mln do 86 tys. zł oraz wzrost kosztów finansowych z -254 do 104 tys. zł.

Zysk sprzedażowy brutto grupy PMPG poszedł w dół z 6,56 do 2,49 mln zł, wynik operacyjny - z 663 tys. zł zysku do 1,77 mln zł straty, a wynik netto - z 3,56 mln zł zysku do 1,83 mln zł straty.

- Mając w portfolio dwa z trzech najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce musimy stale dostosowywać się do sytuacji zarówno na rynku, jak i do sytuacji w kraju. Konsekwentna realizacja strategii rozwoju aktywów cyfrowych przynosi pierwsze efekty, a widać to w statystykach portali np. odsłony Wprost.pl wzrosły o 10 mln, a unikalni użytkownicy o ponad 1 mln w ciągu pięciu miesięcy. Widzimy to również po wynikach nowych portali - wylicza w komunikacie prasowym Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG.

- Jestem dobrej myśli i wiem, że konsekwentna realizacja strategii, która generuje na ten moment ujemny wynik, przełoży się na pozytywne wyniki w najbliższych miesiącach - dodaje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Od początku 2024 roku grupa PMPG notuje spore spadki sprzedaży i straty, ujemną rentowność miała też w czwartym kwartale ub.r. W ujęciu trzech kwartałów przychody firmy zmalały r/r o 29 proc. do 24,26 mln zł. Rentowność EBITDA poszła w dół z 1,46 mln zł zysku do 4,16 mln zł straty, operacyjna - z 241 tys. zł zysku do 4,16 mln zł straty, a netto - z 4,43 mln zł zysku do 5,03 mln zł straty.

W raporcie grupy PMPG podkreślono, że wpłynęła na to „przede wszystkim obecna sytuacja gospodarcza”. - Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe ze względu na trudne warunki rynkowe, a budżety reklamowe, które często są postrzegane jako elastyczne, mogą być redukowane w pierwszej kolejności, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb operacyjnych - zaznaczono.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” dalej na minusie. „Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Beti
Generalnie w mediach jest licho.
odpowiedź
User
Pablo
Agorze trudniej bez Barbie.
odpowiedź
User
Agora
No tak, agore dla porównania nie tylko prasa ciągnie w dół ale i kina.

Grupa Agora ma za sobą trzeci kwartał z rzędu na minusie. Tym razem jako przyczynę straty netto 11,5 mln zł podano zapaść sprzedaży biletów w kinach. Pewnym pocieszeniem jest wzrost przychodów Radio Zet, przychodów z reklamy w tytułach prasowych grupy i przychodów z reklamy w kinach.
odpowiedź