SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook wspiera Miesiąc Dumy. Tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki w aplikacjach

Facebook zamierza uczcić Miesiąc Dumy 2021 wzmacniając głos społeczności LGBTQ+ na swoich platformach. W tym czasie w Polsce wspólne z Kampanią Przeciw Homofobii prowadzi akcję społeczną Na wyciągnięcie ręki, a na Facebooku i Instagramie dostępne są tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki i dedykowanie hasztagi.

Niedawno TikTok rozpoczął w Polsce kampanię wspierającą tegoroczny Miesiąc Dumy. W ramach akcji w centrum Warszawy powstał mural na cześć polskich tiktokerów reprezentujących społeczność LGBTQ+ pod hasłem „Każdy różny, ale równy”.

Facebook wspiera LGBTQ+

Teraz własne działania związane z tegorocznym Miesiącem Dumy zapowiedział także Facebook. Firma informuje, że chcąc wesprzeć osoby LGBTQ+ na całym świecie współpracuje z  lokalnymi organizacjami pozarządowymi i ekspertami w temacie zdrowia psychicznego.

Czytaj także: Rosyjski sąd nałożył na Facebooka grzywnę w wysokości 26 mln rubli, a na Google 6 mln rubli

W Polsce Facebook połączył swoje siły z Kampanią Przeciw Homofobii, we wspólnej akcji społecznej Na wyciągnięcie ręki, która ma na celu udzielenie wsparcia młodym osobom LGBTQ+ i wskazanie, gdzie mogą szukać pomocy - tej specjalistycznej, którą niosą organizacje społeczne, jak i tej, którą mogą dać im rówieśnicy w grupach na Facebooku.

Jak informuje Facebook w Niemczech, we współpracy z Pride Berlin, uruchomiony zostanie chatbot na Messengerze z informacjami o społecznościach na Facebooku i inspirujących twórcach, a także kontaktami do organizacji pozarządowych, oferujących wsparcie psychologiczne.

Według zapowiedzi przez cały czerwiec br. będzie można znaleźć informacje publikowane przez lokalne organizacje publiczne i pozarządowe na temat wsparcia społeczności LGBTQ+ w formacie Instagram Guides.

Nowe funkcje o tematyce Pride

Od początku czerwca na platformie Facebooka dostępne są także awatary i tła z motywami LGBTQ+ oraz naklejki do używania zarówno w postach, jak i w relacjach.

Facebook zaznacza, że w wyniku współpracy z niebinarną berlińską artystką Jasminą El Bouamraoui (EL BOUM) powstało tegoroczne logo Pride dla aplikacji Facebooka.

Z kolei we współpracy z trzema międzynarodowymi ilustratorami LGBTQ+, Instagram wprowadził nowe naklejki Pride, które mają odzwierciedlać różnorodność społeczności LGBTQ+, między innymi nonkonformistyczne, aseksualne, transpłciowe i niebinarne.

Czytaj także: Olga Tokarczuk, Agnieszka Holland i Anja Rubik ambasadorkami fundacji Equaversity/Równorodność

Na Instagram wróciły także tęczowe hasztagi Miesiąca Dumy. Przez cały czerwiec w aktualnościach i relacjach można będzie zobaczyć tęczowy gradient przy hasztagach związanych z Pride. Gdy jeden z nich znajdzie się w opublikowanej relacji, jej obramowanie zmieni kolor na tęczowy, a zdjęcie lub film będzie dostępne przez 24 godziny.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

Dołącz do dyskusji: Facebook wspiera Miesiąc Dumy. Tęczowe awatary, tła z motywami LGBTQ+, naklejki w aplikacjach

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kazik nie żywo
na szczęście usunąłem konto na FB kilka miesięcy temu
odpowiedź
User
waldi
Sekta LGBT choć jest znikomą mniejszością dalej siłą narzuca swoją religię.
odpowiedź
User
Magda
czerwiec miesiąc tęczowy, coraz wyraźniej to widać
odpowiedź