Facebook: w III kw. kluczowe wskaźniki w górę, rosną wpływy z reklam
Facebook ma za sobą znakomity kwartał, zakończony dwucyfrowymi wzrostami zarówno po stronie finansowej, jak i pod względem popularności swoich usług.
Przychód Facebooka sięgnął w III kwartale 2020 roku 21,47 mld dolarów. To o 22 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (17,65 mld dolarów).
Przychód z reklam firmy wyniósł 21,22 mld dolarów, co oznacza wzrost także o 22 proc. w ujęciu rocznym.
Facebook zanotował w III kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 7,85 mld dolarów, w porównaniu do 6,09 mld dolarów zysku w III kwartale roku 2019 (+29 proc.).
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec września br. wynosiła 2,74 mld - o 12 proc. więcej w skali roku. Również o 12 proc. wzrosła liczba osób codziennie odwiedzających portal - do 1,82 mld. Facebook nie podał ile osób korzysta z jego mobilnej odsłony.
Facebook podał także, że z całej rodziny jego produktów - Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa - każdego dnia korzystało w III kwartale 2,54 mld ludzi na świecie (+15 proc. r/r), a 3,21 mld ludzi (+14 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.
"Mieliśmy dobry kwartał, gdyż ludzie i firmy wciąż polegają na naszych usługach, aby w tych trudnych czasach pozostawać w kontakcie i tworzyć ekonomiczne możliwości. Cały czas inwestujemy znaczące środki w nasze produkty oraz zwiększamy zatrudnienie, aby dostarczać nowe, ważne doświadczenia dla naszej społeczności na całym świecie." - stwierdził Mark Zuckerberg, założyciel i CEO Facebooka.
Wyniki Facebooka za III kwartał były lepsze od spodziewanych przez analityków. Inwestorów zaniepokoiły jednak informacje o spadku liczby użytkowników społecznościowego portalu w USA i Kanadzie (ze 198 mln w II kw. do 196 mln), a także związana z pandemią koronawirusa niepewność firmy co do sytuacji w 2021 roku. Dlatego na amerykańskiej giełdzie kurs akcji Facebooka po publikacji finansowego raportu i zamknięciu sesji spadł o ponad 2 proc.
Dołącz do dyskusji: Facebook: w III kw. kluczowe wskaźniki w górę, rosną wpływy z reklam