SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lipcu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2016 roku wyniosła 266 363 egz., czyli o 10,39 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Jak wynika z analizy naszego portalu, dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 142 182 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,99 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,67 proc. do 136 316 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,86 proc. do najniższego poziomu w historii. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 54 022 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 217 egz., po wzroście o 0,52 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 5,99 proc. i wyniosła 19 153 egz.

ZKDP

lipiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

409 225

266 363

266 363

418 528

297 254

297 254

-10,39%

Gazeta Wyborcza

234 182

160 887

142 182

246 656

173 584

152 873

-6,99%

Super Express

240 891

137 036

136 316

250 968

142 225

141 505

-3,67%

Rzeczpospolita

66 623

54 115

54 022

62 583

55 347

55 048

-1,86%

Dziennik Gazeta Prawna

50 226

47 580

40 217

48 241

48 757

40 009

0,52%

Przegląd Sportowy

64 579

31 340

31 340

68 441

34 747

34 746

-9,80%

Gazeta Polska Codziennie

60 857

19 159

19 153

57 689

18 129

18 070

5,99%

Puls Biznesu

11 412

10 651

10 107

13 088

11 805

10 379

-2,62%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 082

4 985

4 632

10 380

5 232

4 569

1,38%

W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza”, która zyskała 6,51 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,27 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

lipiec

czerwiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

409 225

266 363

266 363

408 746

270 045

270 045

-1,36%

Gazeta Wyborcza

234 182

160 887

142 182

230 372

152 051

133 494

6,51%

Super Express

240 891

137 036

136 316

234 265

130 522

129 802

5,02%

Rzeczpospolita

66 623

54 115

54 022

66 798

54 437

54 226

-0,38%

Dziennik Gazeta Prawna

50 226

47 580

40 217

50 780

48 348

40 686

-1,15%

Przegląd Sportowy

64 579

31 340

31 340

71 055

34 543

34 543

-9,27%

Gazeta Polska Codziennie

60 857

19 159

19 153

60 805

19 863

19 850

-3,51%

Puls Biznesu

11 412

10 651

10 107

13 266

12 578

10 242

-1,32%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 082

4 985

4 632

7 114

4 751

4 390

5,51%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
,
Nawet Wyborcza ma niższe spadki niż Fakt. Brawo Feluś, za pół roku przeskoczy cię Superak.
odpowiedź
User
hiperpostępowiec
Od wielu lat nie kupuję dla zasady gazet w wersji drukowanej. To już jest przeżytek. Dzisiaj informacje czerpie się z internetu. Jeszcze dziesięć lat temu można było próbować bronić klasycznych gazet tym, że gazety można czytać w podróży, ale dzisiaj nawet ten argument jest słaby, bo odkąd istnieją tablety i smartfony, internet też można mieć wszędzie ze sobą i poczytać dowolne informacje.
Szkoda zawracać sobie głowę gazetami, to jest relikt czasów minionych bezpowrotnie. Życzę prasie drukowanej jak najszybszej śmierci, to będzie proekologiczne posunięcie, bowiem skończy się marnowanie papieru.
odpowiedź
User
Sg
To są w znacznym stopniu skutki metamorfozy z fakt pl na fakt de (choć to pl to też tak chyba nie do końca realnie było).
odpowiedź