„Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lipcu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2016 roku wyniosła 266 363 egz., czyli o 10,39 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Jak wynika z analizy naszego portalu, dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 142 182 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,99 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,67 proc. do 136 316 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,86 proc. do najniższego poziomu w historii. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 54 022 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 217 egz., po wzroście o 0,52 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 5,99 proc. i wyniosła 19 153 egz.
lipiec | Dynamika | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 409 225 | 266 363 | 266 363 | 418 528 | 297 254 | 297 254 | -10,39% |
Gazeta Wyborcza | 234 182 | 160 887 | 142 182 | 246 656 | 173 584 | 152 873 | -6,99% |
Super Express | 240 891 | 137 036 | 136 316 | 250 968 | 142 225 | 141 505 | -3,67% |
Rzeczpospolita | 66 623 | 54 115 | 54 022 | 62 583 | 55 347 | 55 048 | -1,86% |
Dziennik Gazeta Prawna | 50 226 | 47 580 | 40 217 | 48 241 | 48 757 | 40 009 | 0,52% |
Przegląd Sportowy | 64 579 | 31 340 | 31 340 | 68 441 | 34 747 | 34 746 | -9,80% |
Gazeta Polska Codziennie | 60 857 | 19 159 | 19 153 | 57 689 | 18 129 | 18 070 | 5,99% |
Puls Biznesu | 11 412 | 10 651 | 10 107 | 13 088 | 11 805 | 10 379 | -2,62% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 082 | 4 985 | 4 632 | 10 380 | 5 232 | 4 569 | 1,38% |
W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza”, która zyskała 6,51 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,27 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 409 225 | 266 363 | 266 363 | 408 746 | 270 045 | 270 045 | -1,36% |
Gazeta Wyborcza | 234 182 | 160 887 | 142 182 | 230 372 | 152 051 | 133 494 | 6,51% |
Super Express | 240 891 | 137 036 | 136 316 | 234 265 | 130 522 | 129 802 | 5,02% |
Rzeczpospolita | 66 623 | 54 115 | 54 022 | 66 798 | 54 437 | 54 226 | -0,38% |
Dziennik Gazeta Prawna | 50 226 | 47 580 | 40 217 | 50 780 | 48 348 | 40 686 | -1,15% |
Przegląd Sportowy | 64 579 | 31 340 | 31 340 | 71 055 | 34 543 | 34 543 | -9,27% |
Gazeta Polska Codziennie | 60 857 | 19 159 | 19 153 | 60 805 | 19 863 | 19 850 | -3,51% |
Puls Biznesu | 11 412 | 10 651 | 10 107 | 13 266 | 12 578 | 10 242 | -1,32% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 082 | 4 985 | 4 632 | 7 114 | 4 751 | 4 390 | 5,51% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem
Szkoda zawracać sobie głowę gazetami, to jest relikt czasów minionych bezpowrotnie. Życzę prasie drukowanej jak najszybszej śmierci, to będzie proekologiczne posunięcie, bowiem skończy się marnowanie papieru.