SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w marcu br. był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, który tak samo jak „Gazeta Wyborcza” zanotował rekordowo niską sprzedaż. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2016 roku wyniosła 299 789 egz., czyli o 5,04 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 145 709 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,31 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,19 proc. do 143 392 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,65 proc. Dziennik ten w marcu br. sprzedawał się w liczbie 55 331 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 193 egz., po spadku o 5,58 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 13,48 proc. i wyniosła 20 575 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 9,83 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 874 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

marzec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

434 624

299 789

299 789

449 111

315 703

315 699

-5,04%

Gazeta Wyborcza

231 720

163 088

145 709

244 046

174 942

158 923

-8,31%

Super Express

244 033

144 112

143 392

251 653

148 842

148 122

-3,19%

Rzeczpospolita

63 147

55 466

55 331

63 977

56 556

56 259

-1,65%

Dziennik Gazeta Prawna

52 743

50 714

43 193

59 823

55 611

45 747

-5,58%

Przegląd Sportowy

55 079

26 874

26 874

59 608

29 804

29 804

-9,83%

Gazeta Polska Codziennie

57 532

20 586

20 575

58 860

18 140

18 131

13,48%

Puls Biznesu

13 270

12 537

10 198

15 023

13 960

10 672

-4,44%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 054

4 828

4 477

10 308

5 316

4 809

-6,90%

 

W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,47 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,61 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

marzec

luty

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

434 624

299 789

299 789

438 674

308 457

308 457

-2,81%

Gazeta Wyborcza

231 720

163 088

145 709

240 562

172 598

152 386

-4,38%

Super Express

244 033

144 112

143 392

243 021

143 938

143 218

0,12%

Rzeczpospolita

63 147

55 466

55 331

62 812

55 214

55 125

0,37%

Dziennik Gazeta Prawna

52 743

50 714

43 193

57 013

52 124

44 622

-3,20%

Przegląd Sportowy

55 079

26 874

26 874

58 944

28 775

28 775

-6,61%

Gazeta Polska Codziennie

57 532

20 586

20 575

57 509

21 497

21 482

-4,22%

Puls Biznesu

13 270

12 537

10 198

13 386

12 405

10 050

1,47%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 054

4 828

4 477

7 044

4 779

4 423

1,22%

 

„Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” zanotowały w marcu swoje najniższe wyniki sprzedażowe od 1994 roku, kiedy ZKDP zaczął kontrolę dystrybucji prasy. W ub.r. średnia sprzedaż ogółem  „Gazety Wyborczej” tylko raz nieznacznie spadła poniżej 150 tys. (we wrześniu), natomiast „Przegląd Sportowy” wynik poniżej 27 tys. egz. odnotował wcześniej w grudniu ub.r.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” z rekordowo niską sprzedażą. „Super Express” dogania „GW”, tylko „GPC” na plusie

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kibic
W Przeglądzie Sportowym za dużo jest piłki nożnej, o marnej jakości naszej lidze prawie pół gazety, a o dyscyplinach odnoszących sukcesy ledwo krótkie notki na ćwierć strony
0 0
odpowiedź
User
xm
Jestem pod wrażeniem że wciąż tak wielu ludzi czyta te papierowe szmatławce, niezależnie czy to GW czy GPC.
0 0
odpowiedź
User
medioznawca
Tytuł jak zwykle mylący, bo akurat w ujęciu miesięcznym "Wyborcza" i "GPCodziennie" straciły niemal tyle samo pod względem proc. ogólnej sprzedaży.
0 0
odpowiedź