SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google i LPP strategicznymi partnerami. Pełna obsługa sprzedaży online w Google Cloud

Google i firma odzieżowa LPP zawarły strategiczną umowę, w ramach której będzie korzystała z prowadzonej przez Google chmury obliczeniowej do wszystkich działań związanych z e-commerce i obsługą klientów w internecie.

Grupa LPP to polska firma odzieżowa, do której należą takie marki jak Reserved, House, Cropp, Mohito oraz Sinsay. Rozwijająca się pandemia koronawirusa wpłynęła w znaczący sposób na strukturę przychodów LPP. Według wstępnych danych od lutego do kwietnia br. wpływy sprzedażowe firmy zmalały rok do roku o 35 proc. do 1,19 mld zł, wskutek spadku sprzedaży w sklepach stacjonarnych o 52 proc. Za to przychody z e-commerce wzrosły o 129 proc., a tylko w kwietniu - aż o 270 proc.

Google Cloud będzie obsługiwać LPP

Zmiany w źródłach przychodów skłoniły LPP do przyspieszenia nowej strategii. W związku z tym poinformowano, że LPP wybrała Google jako strategicznego partnera cyfrowego. Według zapowiedzi dzięki nawiązanej współpracy firma będzie mogła w maksymalnym stopniu wykorzystywać potencjał chmury do rozwoju działalności online oraz wspierać cyfrową transformację w obszarze marketingu.

Nawiązana współpraca skoncentruje się przede wszystkim na wprowadzeniu zaawansowanych rozwiązań, takich jak platforma analityczna czy repozytorium danych, ale także wdrożeniu innowacji w infrastrukturze technicznej e-commerce oraz implementacji rekomendacji produktów w oparciu o sztuczną inteligencję.

Zgodnie z planami przyjętymi przez LPP spółka zamierza przejść na pełną obsługę infrastruktury technicznej e-commerce wraz z Google Cloud do końca 2020 r.

- W ostatnim czasie nasze przychody z e-commerce wzrosły o 129 proc., a tylko w kwietniu było to aż 270 proc. - przypomina w komunikacie Arkadiusz Ruciński, dyrektor ds. e-commerce w LPP. - Aby utrzymywać efektywny rozwój i wzrost cyfrowych kanałów Grupy, zawarliśmy strategiczne porozumienie z Google Cloud. Na kolejne lata mamy ambitne plany, dlatego postanowiliśmy związać się z doświadczonym partnerem, który dostarczy nam swoje know-how, ale także infrastrukturę i narzędzia do budowy i utrzymania serwisów e-commerce.

Analityka i infrastruktura

W ramach nawiązanej współpracy, oprócz wdrożenia technologii Google Cloud, Grupa LPP będzie wykorzystywała wiedzę i ekspertyzę Google w zagadnieniach sztucznej inteligencji, performance marketingu, big data i machine learningu. Ponadto, zespół ekspertów Google wspiera LPP w ekspansji grupy na rynkach zagranicznych.

- Współpracę z LPP rozpoczęliśmy już dobrych kilka lat temu, a w 2019 r. firma zdecydowała się przenieść do chmury wszystkie działania związane z marką Mohito - tłumaczy Dawid Papież, industry head w Google Polska. - Dzięki narzędziom Google Cloud przez ostatnie półtora roku serwis internetowy zyskał wysoką efektywność i niezawodność, szczególnie w okresach podwyższonego ruchu. Wszystkie akcje promocyjne czy bieżąca obsługa zamówień odbywają się płynnie i bez żadnych przeszkód, ponieważ system automatycznie skaluje się do liczby odwiedzających, zapewniając również maksymalną efektywność. Rezultatem tych działań jest optymalizacja kosztów oraz zapewnianie najwyższej jakości obsługi klienta w kanałach cyfrowych.

Marek Maciejewski, kierownik ds. infrastruktury i bezpieczeństwa e-commerce w LPP zaznacza, że z perspektywy firmy wykorzystanie potencjału chmury to przede wszystkim szybkość, bezpieczeństwo i elastyczność.

- Sama migracja do chmury produkcyjnie działającego serwisu sklepu Mohito trwała zaledwie 6 tygodni – zaznacza Maciejewski. - Równocześnie uzyskaliśmy kopię serwisu online, która na wypadek ewentualnej awarii pozwoli nam bardzo szybko przywrócić działanie sklepu, minimalizując ryzyko utraty ciągłości działania. Chmura zapewnia nam dużą elastyczność, gdyż wielkość działającego środowiska będzie dynamicznie dostosowywana do obsługiwanego ruchu. Rozwiązanie chmurowe to również oszczędności. Z jednej strony koszty utrzymania infrastruktury będą adekwatne do obsługiwanego ruchu. Z drugiej zaś, dynamiczne skalowanie pozwoli znacząco skrócić proces przygotowań do wyprzedaży czy okresów wzmożonego ruchu, eliminując potrzebę wymiarowania parku maszynowego pod prognozy ruchu, kupowania serwerów, czy testowania ich konfiguracji.

Grupa LPP podkreśla, że w ciągu ostatnich kilku lat przygotowywała się do cyfrowej transformacji poprzez znaczące inwestycje w rozbudowę zespołu online i rozwój kompetencji w wymiarze analitycznym (wykorzystanie narzędzia Google Analytics 360), chmurowym (testowanie Rekomendacji AI) czy efektywnościowym (performance), odpowiedzialnym za sprzedaż online.

LPP zdecydowało się na wykorzystywanie rozwiązań Google Cloud m. in. w następujących obszarach:

Analityka – wdrożenie platformy analitycznej i repozytorium danych (tzw. data lakes, gdzie przechowuje się ogromną ilość nieprzetworzonych danych w oryginalnym formacie). Dzięki temu LPP będzie mogło gromadzić wszystkie zasoby w jednym miejscu i otrzymywać kompleksowe raporty w krótkim czasie, bazujące na analizie z wielu rozproszonych systemów. Pozwala to na demokratyzację dostępu do danych – różne zespoły mogą w łatwy sposób pracować z zebranymi informacjami na potrzeby sprzedaży, marketingu i logistyki.

Infrastruktura e-commerce – pełna optymalizacja, która zapewnia płynność i niezawodność działania systemów, nawet w najbardziej szczytowych okresach ruchu, takich jak sezon świąteczny. Zapewnia to optymalizację kosztów, także w obszarze IT oraz zwiększenie niezawodności systemów.

Zysk netto Alphabet wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.

Dołącz do dyskusji: Google i LPP strategicznymi partnerami. Pełna obsługa sprzedaży online w Google Cloud

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WIK
Chyba mają za dużo pieniędzy.
0 0
odpowiedź
User
Marek
Pewnie, bo po co trzymać dane w polskim centrum danych. Najpierw podatki, teraz to.
0 0
odpowiedź
User
Dev
Przenieść wszystko do gugla, szczyt głupoty.
0 0
odpowiedź