Grupa RMF podnosi ceny reklam, w Polskim Radiu bez zmian
O niespełna 5 proc. zdrożeją od końca grudnia br. reklamy na antenach stacji należących do Grupy RMF, czyli w RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic. - Mamy do czynienia z reklamową klęską urodzaju - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. Eurozet nie ujawnia informacji o planowanych podwyżkach, a Polskie Radio pozostawia ceny na obecnym poziomie.
- Po wyjątkowo chimerycznej dla rynku reklamowego pierwszej połowie roku, popyt na reklamę radiową od kilku miesięcy utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Zdecydowana poprawa wyników słuchalności naszych stacji wynikająca z konsekwencji w budowaniu atrakcyjnego dla odbiorców programu, pozwalają nam oferować klientom produkt reklamowy o najwyższej jakości. Oferujemy atrakcyjne koszty dotarcia w szerokich targetach oraz wysokie zasięgi kampanii radiowych i projektów specjalnych. Wzbogacając treści on-line, rozwijamy również naszą ofertę reklamową m.in. o możliwość zakupu reklamy audio w modelu programatycznym. Nie bez znaczenia dla naszych klientów jest także korzystny wizerunek marki RMF, wysoko ocenianej w kontekście wiarygodności i opiniotwórczości. W związku z wymienionymi okolicznościami zdecydowaliśmy się podnieść ceny reklam na naszych antenach po Nowym Roku. Równocześnie dokładamy wszelkich starań, by parametry kampanii reklamowych realizowanych w stacjach Grupy pozostały na atrakcyjnym poziomie w relacji do naszej konkurencji i pozostałych mediów - mówi Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Jak dodaje prognoza na czwarty kwartał jest bardzo dobra, również dlatego zdecydowano się na korektę cen. - Na dzisiaj nie ma jednak w kontekście rynku radiowego bardzo jednoznacznych przesłanek, że będzie działo się coś niepokojącego, wręcz przeciwnie. Mamy oczywiście świadomość ogólnej atmosfery około gospodarki, ale według naszej ocen, radio może nawet zyskać. Wskazują na to zapowiadane inwestycje wybranych klientów i „klęska urodzaju" z jaką mamy dzisiaj do czynienia - podkreśla Ramza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Na okres obejmujący styczeń i luty 2020 roku średnia cena produktów Grupy RMF, w tym RMF FM oraz sieci RMF Maxxx i RMF Classic zostanie skorygowana o ok. 4,8-4,9 proc. Średnie koszty cennikowe RC emisji spotu 30’ w RMF FM wzrosną z 13 031 zł do 13 651 zł.
Konsekwencją korekt cen w poszczególnych stacjach jest również zmiana cenników pakietów, które niezmiennie pozwalają na uzyskanie atrakcyjnych rabatów od sumy cenników stacji składowych: w RMF3D -10 proc., w RMF na Maxxxxa -8 proc., a w RMF z Klasą -3 proc.
Nowe cenniki będą obowiązywać od 30 grudnia br. do 1 marca 2020 roku.
Małgorzata Kozieł z Eurozetu odmówiła udzielenia informacji na temat zmian cenników w rozgłośniach tej grupy. Z kolei Ewelina Steczkowska, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia zapewniła, że Agencja Reklamy PR nie planuje zmian obowiązujących obecnie cen reklam.
W 2018 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,4 proc., a tygodniowy - 91,9 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 272 minuty. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.
Dołącz do dyskusji: Grupa RMF podnosi ceny reklam, w Polskim Radiu bez zmian