SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Idol” obniżył widownię Polsatu. Muzyczny program przegrał z TVP2 i TVN

Reaktywowany „Idol” oglądało średnio 1,40 mln osób, o 70 tys. widzów mniej niż oglądało reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu był trzeci w rynku telewizyjnym, przegrywając z TVP2 i TVN. Wpływy reklamowe wyniosły 40,06 mln zł.

Muzyczne widowisko „Idol” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.00, w okresie od 15 lutego do 17 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność formatu wyniosła 1,40 mln widzów. Przełożyło się to na 9,15 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,21 proc. w grupie 16-59.

Największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Następnie znalazł się drugi odcinek z 1,76 mln osób, a potem - trzeci z widownią na poziomie 1,54 mln.

W analogicznym okresie rok wcześniej Polsat niemal w tym samym paśmie pokazywał szóstą edycję „Top Chef’a”, którą śledziło 1,47 mln osób przy udziałach wynoszących 9,72 proc. w 4+ oraz 13,36 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Idol” obniża widownię stacji o 70 tys. osób. Spadły również udziały w obu grupach docelowych.

Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” i początek „Na sygnale”, co przełożyło się na 19,51 proc. udziału. Drugi był TVN (gł. „Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Belle Epoque”; 12,40 proc.), a gorzej od Polsatu wypadła TVP1 (liczne programy, w tym: „Sport”, „Pogoda”, filmy fabularne i „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać”; 7,62 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe z 14 premierowych odcinków muzycznego formatu wyniosły 40,06 mln zł. Dla porównania szósta edycja Top Chef’a”, licząca 10 odcinków, z reklam zarobiła 16,16 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W talent-show Polsatu przed czteroosobowym jury stają aspirujący wokaliści (w wieku od 16 do 28 lat), prezentując wybraną przez siebie piosenkę.

Piątą edycję „Idola” prowadził Maciej Rock, a w jury zasiadali: Elżbieta Zapendowska, Ewa Farna, Janusz Panasewicz i Wojciech Łuszczykiewicz.

Zwycięzcą właśnie zakończonej edycji programu został Mariusz Dyba.

Telewizja Polsat nie podjęła jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji programu.

Pierwsze cztery edycje „Idola” Polsat emitował od wiosny 2002 roku do wiosny 2005 roku, głównie w ramówkach wiosennych. Pierwszą oglądało średnio 2,9 mln widzów, drugą - 3,4 mln, trzecią - 2,6 mln, a czwartą - 1,8 mln widzów.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 11,17 proc.

Dołącz do dyskusji: „Idol” obniżył widownię Polsatu. Muzyczny program przegrał z TVP2 i TVN

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolek
Wyszedł wtórny gniot i tyle w temacie niestety.
0 0
odpowiedź
User
Gie
W ogóle tego programu nie oglądałem. Ani razu. Nie żałuję, tym bardziej że jak wyżej napisał przedmówca, wyszedł z tego wtórny gniot. Zatem nie mam czego żałować, skoro gniot.

Oglądanie Polsatu to tak w ogóle straszny obciach jest - tak mi się to utrwaliło jeszcze w latach 90. i tak pozostało do dzisiaj. Są znacznie lepsze kanały, a na Polsat szkoda czasu.
0 0
odpowiedź
User
Andrzej
Oj, nie tego oczekiwała Nina Terentiew.
0 0
odpowiedź