Instagram zmienia kryteria weryfikacji kont. Chce skuteczniej walczyć z mową nienawiści
Należący do Facebooka serwis Instagram zapowiedział zmiany w sposobie weryfikacji ubiegających się o to profili. W procesie weryfikacji nie będzie brana pod uwagę liczba obserwujących konkretne konto, badana ma być także obecność osoby czy marki w mediach kierowanych do mniejszości etnicznych oraz środowisk LGBT+. Instagram wprowadza też dodatkowe mechanizmy mające skutecznie zwalczać w serwisie zjawiska związane z mową nienawiści.
Instagram funkcjonuje w sieci od 2010 r., obecnie właścicielem platformy jest Facebook. Podobnie jak w wypadku Facebooka Instagram twierdzi, że wprowadza stale nowe rozwiązania, które z jednej strony mają ułatwić użytkownikom funkcjonowanie w serwisie, z drugiej zaś skutecznie walczyć z fake newsami, dyskryminacją rasową, mową nienawiści czy oszustwami. W sierpniu br. Instagram wprowadził mechanizm sprawdzania wybranych kont w celu potwierdzenia ich autentyczności.
Konta zweryfikowane – nowe kryteria
Od kilku lat na Instagramie funkcjonują tzw. konta zweryfikowane. Oznaczenie profilu jako zweryfikowanego to potwierdzenie przez Instagrama jego autentyczności oraz wysokiej jakości.
O status konta zweryfikowanego mogą ubiegać się przede wszystkim znane w przestrzeni publicznej postaci oraz funkcjonujące na rynku marki.
Teraz Instagram zapowiedział pewne zmiany w sposobie weryfikowania kont, które się o to ubiegają. Ważną nowością ma być to, że podczas procesu przyznawania statusu nie będzie już brana pod uwagę liczba osób obserwujących konkretny profil.
Podczas weryfikowania kont Instagram sprawdza m.in. w jakim stopniu i w jakim świetle konkretna osoba lub marka jest obecna w mediach. Teraz zgodnie z zapowiedzią pod uwagę będą brane także media adresowane do mniejszości etnicznych (czarnoskórych, latynosów), a także do środowisk LGBT+.
Czytaj także: Reklama na Instagramie teraz dostępna bez łączenia z kontem Facebooka
Walka z hate speech
Poza zmianą w sposobie weryfikacji kont Instagram poinformował także o dodatkowych działaniach mających skuteczniej walczyć ze szkodliwymi zjawiskami w serwisie.
Instagram powołał nowy zespół, którego zadaniem ma być lepsze przystosowanie wprowadzanych na platformie rozwiązań do różnych grup rasowych i etnicznych, a także dokładniejsze dostosowanie produktów do oczekiwań użytkowników.
Wspólnie z ekspertami z segmentu sztucznej inteligencji Instagram zamierza udoskonalić swoje algorytmy, aby skuteczniej rozpoznawały treści zawierające mowę nienawiści czy też przejawy dyskryminacji oraz nękania. Serwis zapowiada, że w wypadków szczególnie drastycznych tego typu materiałów konta z których pochodzą będą usuwane w trybie natychmiastowym.
Czytaj także: Instagram wprowadza Reels, konkurencję dla TikToka
Dołącz do dyskusji: Instagram zmienia kryteria weryfikacji kont. Chce skuteczniej walczyć z mową nienawiści