Jak skontaktować się z obsługą klienta na Facebooku?
W jaki sposób skontaktować się z obsługą klienta na platformie Facebook? Jak zgłosić posty, błędy lub problemy techniczne? W tym poradniku odpowiadamy na powyższe pytania.
Na wstępie należy zaznaczyć, że skontaktowanie się z obsługą klienta platformy Facebook nie jest łatwe. Uzyskanie odpowiedzi na palące problemy jest jednak możliwe, o ile użytkownik uzbroi się w cierpliwość, wszak często na odpowiedź ze strony supportu trzeba poczekać nawet kilka miesięcy. Niemniej, na platformie zaimplementowany jest poradnik, w którym znajdują się odpowiedzi na większość podstawowych problemów związanych z kontem na Facebooku.
Centrum Pomocy
Aby uzyskać pomoc w rozwiązaniu problemów, należy wejść do zakładki Pomoc i wsparcie>Centrum Pomocy znajdującej się w rozwijanym pasku w prawym górnym rogu. Tam można znaleźć poradniki dotyczące ustawień konta, logowania i hasła, prywatności i bezpieczeństwa, marketplace, grup czy stron. Dodatkowo w sekcji “Zarządzanie kontem” znajdują się również takie funkcje jak “Preferencje reklamowe” czy “Dezaktywacja i usuwanie konta”. W sekcji “Zasady i zgłaszanie” istnieje możliwość zgłoszenia konkretnych problemów do obsługi klienta, poprzez wypełnienie stosownych formularzy. Tutaj można uzyskać informacje w sprawie zgłaszania bugów, kradzieży konta lub tożsamości, czy naruszenia własności intelektualnej.
Zgłoszenia
Dla przykładu - w celu zgłoszenia treści (chociażby za naruszenie własności intelektualnej) należy kliknąć w trzy kropki przy konkretnym poście i wybrać opcję “Zgłoś post”. Kolejnym krokiem jest wybranie odpowiedniej kategorii i uzasadnienie zgłoszenia. Osoba informująca obsługę klienta platformy o nadużyciach zostanie poinformowana o uzyskanych efektach po rozpatrzeniu sprawy.
Istnieje również możliwość zgłoszenia problemów technicznych na platformie. Mowa tu o nieprawidłowym działaniu konkretnych funkcji lub błędach, które utrudniają korzystanie z Facebooka. Aby to zrobić wystarczy rozwinąć panel w prawym górnym rogu i przejść do Pomoc i wsparcie> Zgłoś problem> Wystąpił błąd. W przypadku zgłoszeń problemów technicznych na urządzeniach mobilnych proces ten wygląda podobnie. Należy przejść do głównego menu aplikacji i wejść do zakładki Pomoc>Zgłoś problem.
Facebook Business
Na najwyższy poziom obsługi klienta mogą liczyć osoby korzystające z reklamowego konta na Facebooku. Aby uzyskać tego typu status, należy nawiązać współpracę z platformą za pośrednictwem wykupienia reklamy. Reklamodawcy oraz osoby prowadzące płatne kampanie reklamowe mają możliwość bezpośredniej konsultacji za pośrednictwem czatu. Należy zaznaczyć, że aby skorzystać z tej opcji konieczne są uprawnienia administratora na aktywnym koncie biznesowym.
Aby uzyskać dostęp do czatu z konsultantem należy wejść na witrynę https://business.facebook.com/ i zalogować się na konto biznesowe. Następnie należy wybrać kategorie problemu, z którym użytkownik potrzebuje pomocy. Na samym każdego artykułu poradnikowego (znajdują się w nich gotowe odpowiedzi na najpopularniejsze zapytania) znajduje się opcja “Skontaktuj się z zespołem pomocy”, która przenosi użytkownika do formularza kontaktowego. Rozmowa z konsultantem odbywa się za pośrednictwem komunikatora Messenger i powinna rozpocząć się w ciągu kilku minut od zgłoszenia problemu.
Inne platformy społecznościowe
Paradoksalnie jedną z najskuteczniejszych metod komunikacji z Facebookiem może być próba rozmowy na innych platformach społecznościowych. Oznaczenie platformy w zapytaniu na innej platformie, może przynieść zadowalające rezultaty, w przypadku gdy post uzyska rozgłos. Można więc próbować oznaczyć @Facebook na Instagramie lub Twitterze.
Niestety, Facebook nie posiada ogólnodostępnej infolinii w Polsce, także kontakt telefoniczny jest na ten moment niemożliwy. Warto jednak nadmienić, że infolinia w Stanach Zjednoczonych jest obsługiwana przez boty z gotowymi formułkami, więc wiele nie tracimy.
Gdzie oglądać seriale i filmy za darmo?
Jak anulować subskrypcję Netflix? Poradnik
Dołącz do dyskusji: Jak skontaktować się z obsługą klienta na Facebooku?
http://stroitelnaya-kompaniya.com
http://stroitelnaya-kompaniya.com