SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kino Polska TV po trzech latach przerwy chce wrócić do dywidendy, zarząd proponuje 9,9 mln zł

Zarząd Kino Polska TV zaproponował, żeby firma z jednostkowego zysku netto w ub.r. wypłaciła 9,91 mln zł dywidendy, a 19,36 mln zł przeznaczyła na kapitał zapasowy. Poprzednio firma podzieliła się zyskiem z akcjonariuszami w 2019 roku.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan) Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki (fot. Marian Chrzan)

Zgodnie z rekomendacją zarządu Kino Polska TV ma wypłacić akcjonariuszom po 50 groszy na akcję. Nie zaproponowano na razie terminu ustalenia prawa do dywidendy ani terminu jej wypłaty.

W piątek po godz. 15 za akcję firmy płacono 14,95 zł, przy takim kursie stopa proponowanej dywidendy wynosi 3,3 proc.

Większościowy akcjonariuszem Kino Polska TV jest SPI International, należą do niego walory stanowiące 66 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu (w ramach niedawnego wezwania firma dokupiła za 2,54 mln zł akcje stanowiące 0,85 proc. kapitału). Natomiast w połowie marca br., po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK, 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International zostało przejęte przez Canal+.

Poprzednio Kino Polska TV podzieliło się zyskiem z inwestorami w połowie 2019 roku - wypłaciło 5,95 mln zł (po 30 groszy na akcję). W 2018 roku dywidenda wyniosła 10,9 mln zł (po 55 groszy na akcję), rok wcześniej - 22,4 mln zł (1,13 zł na akcję), a w 2016 i 2015 roku - po 19,82 mln zł (1 zł na akcję).

W połowie 2020 roku brak dywidendy firma uzasadniła tym, że po wybuchu epidemii „priorytetem zarządu jest utrzymanie bezpieczeństwa i płynności finansowej spółki”, a w połowie ub.r. jako przyczyny takiej samej decyzji wskazano oddłużenie, pandemię i długoterminowe plany inwestycyjne.

W ub.r. w ujęciu skonsolidowanym Kino Polska TV zanotowało wzrost przychodów ze 211,81 do 257,16 mln zł i zysku netto z 27,24 do 48,64 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei w pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów od klientów o 16 proc. do 66,45 mln zł i podwoiła zysk netto (z 6,36 do 12,71 mln zł). Z głównych pionów firmy pogorszyła się rentowność jedynie Zoom TV, który zanotował 2,4 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV po trzech latach przerwy chce wrócić do dywidendy, zarząd proponuje 9,9 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl