SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„MasterChef Junior” hitem TVN. 26,3 mln zł z reklam

2,85 mln widzów oglądało show „MasterChef Junior” w TVN. To o milion osób więcej niż emitowany w tym paśmie w analogicznym okresie ub.r. program „Mamy Cię!”. Stacja w czasie nadawania talent-show była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 26,31 mln zł.

fot. tvn fot. tvn

Format „MasterChef Junior” na antenie TVN pokazywany był w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 21 lutego do 24 kwietnia br. Średnia widownia wszystkich dziesięciu odcinków wyniosła 2,85 mln osób, co przełożyło się na 17,18 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął finałowy odcinek, który śledziło średnio 3,15 mln widzów, co przełożyło się na 18,81 proc. udziału.

Oglądalność odcinek po odcinku - dane dzięki uprzejmości TVN

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

AMR

SHR %

2016-02-21

20:01:00

21:30:01

3 114 316

18,49%

1 549 737

23,39%

2016-02-28

20:00:19

21:32:52

2 837 269

16,91%

1 342 874

20,89%

2016-03-06

20:01:39

21:32:34

3 031 237

17,62%

1 668 996

23,65%

2016-03-13

20:00:05

21:28:24

2 768 057

16,25%

1 476 262

21,64%

2016-03-20

20:01:07

21:29:55

2 989 359

17,77%

1 541 619

22,60%

2016-03-27

19:59:29

21:32:58

2 129 487

14,10%

1 060 595

17,32%

2016-04-03

20:00:20

21:28:29

3 055 148

18,53%

1 579 204

24,30%

2016-04-10

20:00:21

21:28:44

2 385 584

14,13%

1 145 854

17,20%

2016-04-17

20:00:33

21:27:46

3 075 095

19,01%

1 373 026

22,20%

2016-04-24

20:01:22

21:34:21

3 152 173

18,81%

1 498 765

22,61%

Średnio:

2 854 187

17,18%

1 423 842

21,62%

Nowy talent-show miał o 1,01 mln widzów więcej, niż pokazywany przez TVN w analogicznym okresie rok wcześniej w niedziele o 20.00 program rozrywkowy „Mamy Cię!”. Tamtą produkcję oglądało średnio 1,84 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 10,86 oraz 13,28 proc.

- Myślę, że za sukcesem „MasterChef’a Juniora” stoją przede wszystkim jego uczestnicy. Dzieci urzekły widzów nie tylko swoim niezwykłym kulinarnym talentem, ale również szczerością, poczuciem humoru i wrażliwością - tłumaczy nam Ewa Leja, producent programu ze strony TVN.

TVN w paśmie nadawania „MasterChef’a Juniora” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 16,35 proc., nadająca w tym czasie serwisy: sportowy i pogodowy oraz seriale „Blondynka” i „Bodo”. Podium uzupełnił Polsat (10,76 proc.; filmy fabularne i „Must be the music”), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (5,57 proc.; pasmo filmowe).

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już zdecydowanym liderem, a dalej uplasowały się Polsat, Jedynka i Dwójka.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN - MasterChef Junior

2 854 187

17,18%

1 423 842

21,62%

TVP1

2 715 476

16,35%

639 685

9,71%

Polsat

1 786 921

10,76%

768 257

11,67%

TVP2

925 180

5,57%

417 672

6,34%

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji dziesięciu premierowych odcinków formatu wyniosły 26,31 mln zł. Z kolei pokazywany rok temu w tym paśmie program „Mamy Cię!”, liczący 13 odcinków, zarobił z reklam 23,6 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

„MasterChef Junior” to talent-show, w którym w gotowaniu rywalizowały dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Przygotowane przez nich dania były oceniane przez: Mateusza Gesslera, Michela Morana i Annę Starmach, którzy byli jurorami w produkcji. Program produkowała firma Endemol Shine Polska. Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji formatu została 11-letnia Natalia Paździor ze Zbludowic koło Buska-Zdroju.

Jak już informowaliśmy kilka tygodni temu, TVN jest zainteresowany kontynuacją „MasterChef’a Juniora”. Druga seria talent-show mogłaby trafić na antenę stacji wiosną 2017 roku.

Dodajmy, że w marcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,89 proc.

Dołącz do dyskusji: „MasterChef Junior” hitem TVN. 26,3 mln zł z reklam

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widzka
I super! Świetne dzieciaki, pełne pasji, bez sztucznych wybujałych marze rodziców jak to bywa w innych programach i najlepsze jury z podejściem do tych dzieci. Obawiałam się Gesslera, a okazał się świetnym gościem. Niecierpliwie czekam na 2 edycję, bo ciągle pozostaje pod wrażeniem pierwszej do której podchodziłam dość sceptycznie na początku. I jak się okazuje niesłusznie.
Bodo nie miał szans przy takim formacie. I o tych 2,85 mln widzów w ostatecznym rozrachunku będzie mógł tylko pomarzyć. Wiosenna klapa TVP.
Swoją drogą kiedy ostatnio TVN wygrał wiosenny prime time? Zawsze to Jedynka rozwalała przeciwników na łopatki.
1 0
odpowiedź
User
mook
"Bodo" zdetronizowany! BRAWO TVN!
0 0
odpowiedź
User
Marcin
Najlepszy program w historii Masterchefa. Dzieciaki luźne, z pasją i bez napinki. Jury też super w stosunku do nich. Bez traktowania ich jak dzieci, alei bez protekcjonalizmu.
Ja oglądałem z przyjemnością. Brawo dzieciaki i brawo programowi.
1 0
odpowiedź