SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel za 2010: kto stracił? (cz. III)

Które serwisy tematyczne najbardziej zyskały, a które najbardziej straciły na popularności w Polsce w ub.r.? Przedstawiamy podsumowanie badania Megapanel PBI/Gemius w ostatnich 7 kategoriach.


- Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)
- Megapanel za 2010: kto zyskał? (cz. II)


Mapy i lokalizatory

Znacząco wzrosła odwiedzalność stron Gazeta.pl i Interia.pl z tej kategorii. Za to mapy i lokalizatory Wirtualnej Polski (głównie docelu.pl) zanotowały więcej użytkowników, ale mniej odsłon.

Mapy i lokalizatory
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Google 4 959 590 - 27,08 4 782 871 14 686 232 27,79
Grupa Onet.pl 4 049 707 26 423 636 22,12 3 825 293 31 109 955 22,22
targeo.pl 1 174 045 - 6,41 846 982 2 560 516 4,92
szukacz.pl 577 545 2 146 358 3,15 717 618 2 557 280 4,17
Grupa WP - docelu.pl 516 157 4 861 392 2,82 178 773 557 178 1,04
Grupa Pf.pl - mapa.pf.pl 462 250 1 122 451 2,52 380 446 895 849 2,21
jakdojade.pl 389 288 - 2,13 237 463 1 293 326 1,38
miplo.pl 348 257 - 1,90 228 056 1 030 354 1,32
wikimapia.org 286 603 - 1,57 223 970 1 411 215 1,30
Grupa Interia.pl - map24 201 294 6 125 608 1,10 248 610 8 937 120 1,44

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl 176 719 - -0,71
Grupa Wirtualna Polska 224 414 -4 686 319 -0,10
Grupa Gazeta.pl 327 063 - 1,49
Grupa Media Regionalne -140 073 -410 922 -1,02
Grupa Interia.pl 337 384 4 304 214 1,78
Grupa Polskapresse 81 804 226 602 0,31
Grupa TVN 151 825 - 0,75
Grupa Ringier Axel Springer 120 201 - 0,58
Grupa Murator - se.pl 62 633 - 0,27
Grupa Presspublica -47 316 -2 811 512 -0,34


Nowe technologie

Serwisy Wirtualnej Polski w grudniu ub.r. odwiedziło prawie 2 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej, wykonując ponad 30 mln odsłon więcej. Za to strony IDG straciły ok. 1,3 mln real users i ponad 5 mln odsłon.

Nowe technologie
  XII.2010 XII.2009
real
users
odsłony zasięg (proc.) real
users
odsłony zasięg (proc.)
Grupa Interia.pl 5 080 554 44 988 978 27,74 4 608 833 41 950 217 26,78
dobreprogramy.pl 4 108 108 30 650 719 22,43 3 717 453 31 016 994 21,60
Grupa Wirtualna Polska 4 015 492 52 091 242 21,93 2 077 458 19 803 682 12,07
Grupa Onet.pl 3 393 979 59 426 954 18,53 3 428 987 43 558 822 19,92
Grupa Gazeta.pl 2 103 635 12 861 814 11,49 2 231 088 10 591 343 12,96
Grupa Netstel (dane z XII 2009 dla pobierz.pl) 1 811 394 - 9,89 1 268 709 10 017 266 7,37
Grupa IDG 1 673 040 11 337 811 9,14 3 004 242 16 697 931 17,45
Grupa Ringier Axel Springer 1 359 142 6 312 832 7,42 843 391 4 109 089 4,90
programosy.pl 1 296 517 5 663 925 7,08 1 131 355 6 852 851 6,57
frazpc.pl 909 957 3 227 614 4,97 1 281 971 4 567 471 7,45

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Interia.pl 471 721 3 038 761 0,96
dobreprogramy.pl 390 655 -366 275 0,83
Grupa Wirtualna Polska 1 938 034 32 287 560 9,86
Grupa Onet.pl -35 008 15 868 132 -1,39
Grupa Gazeta.pl -127 453 2 270 471 -1,47
Grupa Netstel / pobierz.pl 542 685 - 2,52
Grupa IDG -1 331 202 -5 360 120 -8,31
Grupa Ringier Axel Springer 515 751 2 203 743 2,52
programosy.pl 165 162 -1 188 926 0,51
frazpc.pl -372 014 -1 339 857 -2,48


Motoryzacja

Największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły dwie najpopularniejsze witryny. Przy czym liczba odsłon otomoto.pl zwiększyła się aż o prawie 120 mln.

Motoryzacja
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Allegro.pl - otomoto 3 651 786 300 451 711 19,94 3 246 637 182 326 914 18,86
Grupa Onet.pl 2 434 163 59 247 453 13,29 2 009 600 31 005 280 11,67
Grupa Wirtualna Polska 1 902 852 28 107 251 10,39 1 653 737 31 038 424 9,61
Grupa Interia.pl 1 515 449 25 461 886 8,28 1 589 577 37 165 823 9,23
Grupa Gazeta.pl 1 092 537 14 163 559 5,97 1 018 339 15 862 293 5,92
autocentrum.pl 945 416 18 761 697 5,16 852 901 18 126 044 4,95
Grupa Ringier Axel Springer 933 778 8 168 379 5,10 683 863 5 851 923 3,97
Grupa Polskapresse - Motoryzacja 909 056 20 987 765 4,96 892 289 26 942 368 5,18
Grupa Bankier.pl 742 253 7 561 397 4,05 472 727 5 469 507 2,75
Grupa V10.pl 713 310 8 075 866 3,90 631 684 8 532 986 3,67

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Allegro.pl - otomoto.pl 405 149 118 124 797 1,08
Grupa Onet.pl 424 563 28 242 173 1,62
Grupa Wirtualna Polska 249 115 -2 931 173 0,78
Grupa Interia.pl -74 128 -11 703 937 -0,95
Grupa Gazeta.pl 74 198 -1 698 734 0,05
autocentrum.pl 92 515 635 653 0,21
Grupa Ringier Axel Springer 249 915 2 316 456 1,13
Grupa Polskapresse - Moto 16 767 -5 954 603 -0,22
Grupa Bankier.pl 269 526 2 091 890 1,30
Grupa V10.pl 81 626 -457 120 0,23


Budownictwo i nieruchomości

Najbardziej w tej kategorii zyskały serwisy Gazeta.pl, otodom.pl i nieruchomosci-online.pl.

Budownictwo i nieruchomości
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Gazeta.pl 1 595 170 28 753 762 8,71 1 150 677 17 161 817 6,68
Grupa Murator 1 255 048 12 689 537 6,85 1 208 371 14 229 735 7,02
Grupa Allegro.pl - otodom.pl 896 374 24 600 593 4,90 722 466 8 935 408 4,20
Grupa Wirtualna Polska 600 125 9 334 796 3,28 553 492 8 272 476 3,22
Grupa Polskapresse 538 189 22 147 217 2,94 469 008 25 349 762 2,72
Grupa Oferty.net 459 997 9 356 661 2,51 392 167 7 645 843 2,28
Grupa Interia.pl 459 510 24 342 223 2,51 485 951 22 710 403 2,82
Grupa Avt.pl 443 505 2 119 676 2,42 363 954 2 161 702 2,11
Grupa NNV (dane z XII.2009 nieruchomosci-online.pl) 409 039 13 782 001 2,23 418 752 7 048 303 0,02
Grupa Meble.pl 346 694 - 1,89 413 499 3 168 868 2,40

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Gazeta.pl 444 493 11 591 945 2,03
Grupa Murator 46 677 -1 540 198 -0,17
Grupa Allegro.pl - otodom.pl 173 908 15 665 185 0,70
Grupa Wirtualna Polska 46 633 1 062 320 0,06
Grupa Polskapresse 69 181 -3 202 545 0,22
Grupa Oferty.net 67 830 1 710 818 0,23
Grupa Interia.pl -26 441 1 631 820 -0,31
Grupa Avt.pl 79 551 -42 026 0,31
Grupa NNV /
nieruchomosci-online.pl
-9 713 6 733 698 2,21
Grupa Meble.pl -66 805 - -0,51

 

Hosting

W czołówce tej kategorii jedynie cba.pl osiągnęło w grudniu ub.r. lepsze wyniki niż rok wcześniej. Za to największy spadek zanotowały serwisy Yoyo.pl.

Hosting
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Onet - republika.pl 2 322 985 19 592 315 12,69 2 262 412 20 524 950 13,14
Grupa Interia.pl 2 217 565 15 399 624 12,11 2 300 861 18 293 734 13,37
home.pl 2 077 666 - 11,35 2 048 677 43 975 768 11,90
Grupa Wirtualna Polska 1 520 545 8 617 962 8,30 1 480 356 8 887 606 8,60
nazwa.pl 1 356 575 - 7,41 1 575 123 30 746 002 9,15
Grupa Osemka.pl 1 334 167 10 163 590 7,29 1 571 143 10 062 438 9,13
cba.pl 1 259 381 - 6,88 979 261 13 556 893 5,69
Grupa Ovh 1 248 374 - 6,82 1 426 411 15 962 669 8,29
Grupa Yoyo.pl 1 240 574 - 6,77 1 514 160 13 450 306 8,80
Grupa Pino (dane z XII.2009 dotyczą prv.pl) 1 222 887 7 518 114 6,68 1 331 868 9 496 631 7,74

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl - republika.pl 60 573 -932 635 -0,45
Grupa Interia.pl -83 296 -2 894 110 -1,26
home.pl 28 989 - -0,55
Grupa Wirtualna Polska 40 189 -269 644 -0,30
nazwa.pl -218 548 - -1,74
Grupa Osemka.pl -236 976 101 152 -1,84
cba.pl 280 120 - 1,19
Grupa Ovh -178 037 - -1,47
Grupa Yoyo.pl -273 586 - -2,03
Grupa Pino / prv.pl -108 981 -1 978 517 -1,06


Firmowe

Liczby polskich użytkowników stron Mozilli, Orange i Adobe zwiększyły się w ub.r. po ponad milion. Mniejsze wzrosty zanotowały pozostałe serwisy firmowe, z wyjątkiem witryn Microsoftu.

Firmowe
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Mozilla 7 046 491 - 38,48 5 723 242 25 181 112 33,25
Grupa Microsoft 5 696 380 - 31,11 5 721 704 67 539 927 33,24
Grupa Orange 4 498 089 - 24,56 3 382 590 119 372 761 19,65
Grupa Plus GSM 3 537 271 - 19,32 3 058 080 97 156 509 17,77
adobe.com 3 483 086 - 19,02 2 257 366 12 256 603 13,11
Grupa PTC Era 2 718 587 - 14,85 2 184 862 60 129 651 12,69
Grupa Ipko.pl 2 649 406 - 14,47      
platnosci.pl 2 257 286 - 12,33 1 570 016 5 097 759 9,12
skype.com 2 128 836 - 11,63 1 149 875 11 661 387 6,68
Grupa Mbank 2 126 050 - 11,61 1 499 549 86 819 312 8,71

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Mozilla 1 323 249 - 5,23
Grupa Microsoft -25 324 - -2,13
Grupa Orange 1 115 499 - 4,91
Grupa Plus GSM 479 191 - 1,55
adobe.com 1 225 720 - 5,91
Grupa PTC Era 533 725 - 2,16
platnosci.pl 687 270 - 3,21
skype.com 978 961 - 4,95
Grupa Mbank 626 501 - 2,90


 

Dołącz do dyskusji: Megapanel za 2010: kto stracił? (cz. III)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miki
Nie wiem jak u Was, ale u mnie ROK trwa od stycznia do grudnia, a nie tylko w grudniu 2009 i grudniu 2010 ;)
0 0
odpowiedź
User
bek
przykładowo dla branży budowlanej, grudzień to najgorszy okres i powinno się go pomijać w jakichkolwiek badaniach. Bywa, że statystyki portali budowlanych w miesiącu grudzień, notują o połowę mniejszą oglądalność.
0 0
odpowiedź