Mniej zgłoszeń na Cannes Lions 2017, więcej od samych reklamodawców
Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions zgłoszono 41 170 prac. To 4,5 proc. mniej niż przed rokiem. O 69 proc. wzrosła liczba bezpośrednich zgłoszeń od klientów.
W tym roku o Lwy na festiwalu reklamowym w Cannes powalczy 41 170 prac w 24 kategoriach. To 4,5 proc. mniej niż rok temu, gdy zgłoszeń było 43 101. Była to wówczas rekordowa liczba nadesłanych do konkursu projektów.
Przedstawiciele Cannes Lions zwracają uwagę na pogłębiający się trend wzrastającej z roku na rok liczby bezpośrednich zgłoszeń od marketerów - w tym roku liczba takich projektów była wyższa niż w 2016 roku o 69 proc.
9 proc. więcej niż w ub.r. prac walczyło w kategorii Lions Health, kategorii która została wprowadzona na Cannes Lions cztery lata temu.
Zgłoszeń w kategorii Creative Effectiveness, jedynej na świecie konkursowej kategorii, która łączy wielokrotnie nagradzaną kreatywność agencji z wynikami biznesowymi marketerów jest w tym roku 59 proc. więcej niż rok temu, co pokazuje, że współpraca na linii klient-agencja jest silniejsza niż kiedykolwiek.
Ten rok jest również rekordowy dla kategorii Glass Lion - nadesłano do niej 31 proc. więcej projektów niż przed rokiem. Odkąd wprowadzono tą kategorię w 2015 roku, wszystkie opłaty wstępne zostały przekazane organizacjom zajmującym się równością płci na całym świecie.
Spadła liczba projektów walczących w takich kategoriach jak Outdoor oraz Print&Publishing - w tym roku jest ich 80 proc. mniej.
Wzrosła liczba zgłoszeń z takich krajów i regionów świata jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny oraz Ameryka Południowa i Środkowa. Więcej jest też prac z Brazylii, a mniej z Wielkiej Brytanii i niektórych krajów Europy Zachodniej.
Hasłem tegorocznego festiwalu jest "Great stories start in Cannes".
Dołącz do dyskusji: Mniej zgłoszeń na Cannes Lions 2017, więcej od samych reklamodawców