Najwięcej środków unijnych trafia na inwestycje kolejowe i drogowe
Regiony przeznaczają najwięcej funduszy unijnych na inwestycjekolejowe i drogowe - wynika z badania Ministerstwa RozwojuRegionalnego, którego wyniki przedstawiono na poniedziałkowejkonferencji prasowej.
Do 31 czerwca 2006 r. łączna kwota wsparcia z UE na teinwestycje dla czterech podregionów: ciechanowsko-płockiego,chełmsko- zamojskiego, gorzowskiego i poznańskiego wyniosła 40proc. z 2,3 mld zł całego wsparcia. Pozostałe 60 proc. środkówunijnych podregiony przeznaczyły na projekty z zakresu rolnictwa,ochrony środowiska, przedsiębiorczości i edukacji.
Najwięcej projektów - bo 79 proc. z ponad 5,5 tys.zrealizowanych w tym okresie - przeprowadził sektor rolny irybacki. Autorzy badania podkreślili w poniedziałek na konferencjiprasowej, że gminy realizują średnio od 2-3 projektów, a powiaty 7.Były jednak gminy, które nie zrealizowały żadnego projektu - 29gmin w podregionie chełmsko-zamojskim i 19 wciechanowsko-płockim.
Największymi beneficjentami funduszy unijnych - jak wskazywalieksperci - są jednostki samorządu terytorialnego. Do końca czerwcaub.r. otrzymały prawie 53 proc. całego wsparcia unijnego dlaczterech podregionów. W dalszej kolejności znalazły się jednostkibudżetowe, rolnicy oraz przedsiębiorcy.
Zdaniem ekspertów, najmniejsze wsparcie z UE otrzymują mikroprzedsiębiorstwa. Natomiast duże firmy, pomimo małej ilościrealizowanych projektów, pochłaniają większą część środkówunijnych.
Badanie przeprowadziła firma doradztwa gospodarczego Proksen nazlecenie resortu rozwoju regionalnego.
Dołącz do dyskusji: Najwięcej środków unijnych trafia na inwestycje kolejowe i drogowe