Nowe standardy dla reklam wideo w sieci
Organizacja Internet Advertising Bureau (IAB) planuje na następnytydzień wprowadzenie pierwszych branżowych standardów dlainternetowej reklamy wideo.
Standardy te, które można pobrać ze stronyiabuk.net/videostandards, zostały już zaakceptowane przez takiefirmy jak AOL, Bauer, BSkyB, Channel 4, CNET Networks, TheGuardian, ITV, Microsoft oraz The Telegraph - informuje serwisBrand Republic.
Obejmują one reklamy typu pre-roll, mid-roll oraz post-roll,czyli umieszczane przed, w trakcie i po danym klipie wideo. IABzdecydowała się na ich ustalenie w związku z obawami, żereklamodawcy nie potrafią odpowiednio wykorzystać szansy tkwiącejna rynku wideo w sieci.
Wśród najważniejszych rekomendacji organizacji znajdują sięklauzule mówiące o tym, ze reklamy wideo powinny być tworzone wformacie szerokoekranowym (16:9), trwać nie dłużej niż 15 sekundoraz zawierać czytelny tekst.
"standardy wideo są niezbędne dla reklamodawców, aby mogliwyciągnąć jak najwięcej z tego medium. Podobnie jak reklama w kiniemusi różnić się od reklamy w telewizji, IAB zdecydowanie zalecatworzenie reklam specjalnie pod kątem internetu" - stwierdził JackWallington z IAB.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Nowe standardy dla reklam wideo w sieci