250 tys. widzów premierowych odcinków „Watahy 2”. Kontakt z serialem miało już 1,4 mln osób
Po trzech tygodniach emisji premierowe odcinki „Watahy” na antenie HBO ogląda średnio 249 tys. osób. Stacja w czasie emisji hitowego cyklu ma wielokrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników. Skumulowany zasięg pierwszych dwóch odcinków produkcji w kanałach HBO oraz serwisach HBO GO i HBO OD wyniósł 1,36 mln osób.
Drugi sezon „Watahy” na antenie HBO pokazywany jest w niedziele o godz. 20.10, począwszy od 15 października 2017 roku. Z tygodniowym wyprzedzeniem produkcja jest udostępniana w serwisie HBO GO.
Premierowe emisje „Watahy” hitem HBO
Średnia widownia trzech premierowych odcinków drugiej edycji produkcji wyniosła 249 tys. widzów. Przełożyło się to na 1,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 2,17 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie najwięcej widzów w analizowanym okresie miał pierwszy odcinek serialu, który śledziło aż 386 tys. osób. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że podczas emisji tego odcinka kanał HBO był odkodowany.
Premierę drugiego odcinka śledziło średnio 200 tys. osób, a trzeciego - 162 tys.
Dla porównania, średni dobowy udział HBO w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,18 proc. w 4+ i 0,27 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Wataha” w obu ujęciach ma niemal dziesięciokrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników stacji.
Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do szczegółowych wyników oglądalności pierwszych dwóch premierowych odcinków „Watahy”. Z tych danych wynika, że przynajmniej przez 10 sekund pierwszy odcinek śledziło 720 tys. osób, a uwzględniając dane widowni przesuniętej w czasie o 1 tydzień emisja ta miała 735 tys. oglądających.
Ciekawie wyglądają również dane oglądalności wśród osób korzystających z telewizji kablowo-satelitarnej. O ile AMRy „Watahy” są identyczne jak wśród wszystkich widzów (serial dostępny jest tylko w ofercie tych operatorów kablowo-satelitarnych, które w swojej ofercie mają pakiet HBO), ale serial w tym ujęciu notuje zdecydowanie SHRy% (udział pierwszego odcinka wyniósł 3,57 proc., a drugiego - 1,76 proc.).
1,4 mln widzów zasięgu pierwszych dwóch odcinków „Watahy” w telewizji linearnej oraz serwisach VOD
Z danych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę wynika, że łączny zasięg pierwszych dwóch odcinków serialu emitowanych w linearnych kanałach HBO (zarówno premier jak i powtórek) do 28 października br. wyniósł 1,36 mln osób.
HBO udostępniło również sumaryczną widownię pierwszego odcinka drugiej edycji serialu. W ciągu pierwszego tygodnia emisji odcinek ten, zarówno w linearnych kanałach HBO jak i w serwisach HBO GO i HBO OD, dotarł do 1,17 mln osób.
- Szczególnie cieszy mnie rosnąca popularność serwisu HBO GO. Z odcinka na odcinek coraz więcej osób ogląda „Watahę” w HBO GO przed premierą antenową. Drugi sezon „Watahy” w HBO GO ogląda trzy razy więcej osób niż pierwszy sezon - mówi Michał Kozicki, prezes HBO Polska. - Obserwujemy, że coraz więcej osób ogląda, gdzie chce i kiedy chce, korzystając przede wszystkim z serwisu HBO GO, a także z HBO OD i nagrywania na dekoderze, co widzimy również w wynikach odroczonej oglądalności - dodaje.
„Wataha” to obyczajowo-sensacyjna opowieść o grupie funkcjonariuszy Straży Granicznej, którzy pełnią służbę na wschodniej granicy Polski. Głównym bohaterem serialu pozostanie kapitan Wiktor Rebrow (w tej roli Leszek Lichota).
Drugi sezon „Watahy” oparty jest o oryginalny scenariusz, a akcja ponownie przeniosła się w Bieszczady na granicę polsko-ukraińską.
Pierwszy sezon „Watahy” na antenie HBO emitowany był jesienią 2014 roku. Premierowe emisje na antenie tej stacji śledziło średnio 335 tys. widzów, co przełożyło się to na 1,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 3,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Dołącz do dyskusji: 250 tys. widzów premierowych odcinków „Watahy 2”. Kontakt z serialem miało już 1,4 mln osób