Opera Sponsored Web Pass - darmowy internet za oglądanie reklam
Firma Opera Software zapowiedziała start nowej usługi, w ramach której użytkownicy będą mogli korzystać z internetu w zamian za oglądanie reklam.
Opera Sponsored Web Pass jest rozwinięciem projektu Web Pass, który Opera uruchomiła z myślą o operatorach komórkowych. Pozwala on na okresowy dostęp do internetu z poziomu przeglądarki norweskiej firmy na urządzeniach mobilnych za symboliczną opłatą. Teraz to samo będzie można uzyskać poprzez oglądanie reklam.
Każda wyświetlona reklama zapewni użytkownikowi pakiet danych o określonej wielkości do wykorzystania przy użyciu przeglądarki Opera Mini. Po wyczerpaniu limitu konieczne będzie obejrzenie kolejnej reklamy lub uiszczenie opłaty w ramach modelu Web Pass.
Usługa Web Pass zdobyła dużą popularność wśród operatorów i użytkowników z krajów rozwijających się. Norweska firma wierzy, że uruchomienie jej odmiany z reklamami przyniesie korzyści zarówno jednym jak i drugim.
Data startu nowej usługi nie została podana. Wiadomo natomiast, że jest już ona dostępna dla firm oraz operatorów komórkowych z krajów, gdzie już wcześniej wykorzystywano projekt Web Apps.
W Polsce analogicznie działający projekt o nazwie Surfplus uruchomił w sierpniu ubiegłego roku Polkomtel, operator sieci Plus (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Opera Sponsored Web Pass - darmowy internet za oglądanie reklam