„Parkiet” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. „Gazeta Polska Codziennie” zyskała najwięcej
W kwietniu br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Większość dzienników zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w kwietniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 280 058 egz. W porównaniu do kwietnia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 13,94 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,83 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 144 477 egz., notując spadek o 4,41 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,41 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 6,98 proc. i wyniosła 105 864 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,52 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 11,27 proc. do 20 004 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał o 19,96 proc. do 1 111 egz.
ZKDP | kwiecień | Dynamika | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 283 381 | 283 381 | 280 058 | 3 109 | 328 916 | 328 916 | 325 404 | 3 277 | -13,94% |
Super Express | 146 061 | 145 341 | 144 477 | 864 | 152 839 | 152 119 | 151 137 | 982 | -4,41% |
Gazeta Wyborcza | 170 554 | 152 281 | 105 864 | 44 437 | 183 784 | 166 741 | 113 803 | 50 666 | -6,98% |
Przegląd Sportowy | 26 910 | 26 910 | 25 989 | 561 | 30 007 | 30 007 | 29 039 | 603 | -10,50% |
Gazeta Polska Codziennie | 20 543 | 20 530 | 20 004 | 215 | 18 456 | 18 449 | 17 978 | 170 | 11,27% |
Dziennik Gazeta Prawna | 51 283 | 43 731 | 8 904 | 24 234 | 52 245 | 43 691 | 8 689 | 25 791 | 2,47% |
Rzeczpospolita | 54 903 | 54 805 | 8 050 | 35 761 | 57 057 | 56 182 | 8 206 | 38 529 | -1,90% |
Puls Biznesu | 12 576 | 10 206 | 1 585 | 5 643 | 14 254 | 10 656 | 1 675 | 6 189 | -5,37% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 076 | 4 725 | 1 111 | 1 638 | 5 484 | 4 904 | 1 388 | 1 651 | -19,96% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Parkiet” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. „Gazeta Polska Codziennie” zyskała najwięcej