SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Polityka” liderem, “Gazeta Polska” podwoiła sprzedaż

“Polityka” utrzymała w 2010 roku pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii. Najwięcej zyskała “Gazeta Polska”, której wynik poszedł do góry aż o 101 proc. - raport Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem “Polityki” (“Polityka Spółdzielnia Pracy) w ub.r. wyniosła 143 089 egz. i była o 1,04 proc. niższa niż w 2009 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za “Polityką” uplasował się “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), który zanotował wzrost o 4,99 proc. i jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 142 930 egz.

Trzecie miejsce zajął “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 114 879 egz. po wzroście o 8,63 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała jednak piąta “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik poszedł do góry aż o 101,3 proc. i wyniósł w ub.r. 50 180 egz.

Najwięcej stracił natomiast zajmujący szóstą lokatę “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 12,51 proc. i wyniosła 40 685 egz.

ZKDP20102009
TytułŚredni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Polityka197 373143 089209 422144 597
Gość Niedzielny202 141142 930194 713136 136
Newsweek Polska188 800114 879180 772105 750
Wprost173 68398 235187 18086 570
Gazeta Polska92 01750 18057 60424 928
Przekrój85 24740 68596 26446 625
Przegląd66 30622 84868 29322 393
Tygodnik Powszechny39 71117 89939 76719 009
Przewodnik Katolicki39 3543 47132 4463 567



Pod względem średniego rozpowszechniania płatnego razem liderem w 2010 roku była natomiast “Gość Niedzielny” z wynikiem 143 204 egz. (wzrost o 5,03 proc.), drugie miejsce zajęła “Polityka” (143 089 egz., spadek o 1,25 proc.), a trzeci był “Newsweek Polska” (119 935 egz., wzrost o 12,01 proc.).

Rozpowszechnianie płatne razem oprócz sprzedaży ogółem zawiera też dane o tzw. Innych płatnych formach rozpowszechniania. Są to egz. rozpowszechnione nieodpłatnie np. dodane przy zakupie innego towaru, rozdane w środkach komunikacji, hotelach, restauracjach itp. oraz sprzedane na podstawie umów barterowych.

Największą różnicę między rozpowszechnianiem płatnym razem a sprzedażą ogółem zanotował  “Przewodnik Katolicki”. Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w 2010 roku wyniosło 27 563 (spadek o 2,54 proc.), co dało mu siódme miejsce w zestawieniu, podczas gdy jego średnia sprzedaż ogółem to było zaledwie 3 471 egz. (spadek o 2,69 proc.) - w tamtym rankingu uplasował się na ostatnim, dziewiątym miejscu. Oznacza to, że sprzedaż ogółem “Przewodnika” stanowiła zaledwie 12,6 proc. rozpowszechniania płatnego razem tego pisma.

Pozostałe tytuły miały znacznie mniejsze różnice między rozpowszechnianiem a sprzedażą. W przypadku “Tygodnik Powszechnego” sprzedaż ogółem w ub.r. stanowiła 80,6 proc. rozpowszechniania płatnego razem, jeszcze wyższe wyniki miały “Przekrój (87,3 proc.), “Wprost” (95,4 proc.), “Newsweek Polska” (95,8 proc.), “Gazeta Polska” (98,4 proc.) i “Gość Niedzielny” (99,8 proc.). Różnic nie było jedynie w przypadku “Polityki” i “Przeglądu”.

ZKDP20102009
TytułŚredni nakład
jednorazowy
Rozpowszechnianie
płatne razem
Średni nakład
jednorazowy
Rozpowszechnianie
płatne razem
Gość Niedzielny202 141143 204194 713136 346
Polityka197 373143 089209 422144 894
Newsweek Polska188 800119 935180 772107 078
Wprost173 683102 987187 18098 548
Gazeta Polska92 01751 01157 60425 039
Przekrój85 24746 62396 26452 657
Przewodnik Katolicki39 35427 56332 44628 280
Przegląd66 30622 84868 29322 393
Tygodnik Powszechny39 71122 20139 76722 160



Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w ub.r. był “Tygodnik Angora”
(Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła w 2010 roku o 11,51 proc. i wyniosła 362 679 egz.

ZKDP20102009
TytułŚredni nakład jednorazowySprzedaż
ogółem
Średni nakład jednorazowySprzedaż
ogółem
Tygodnik Angora512 848362 679469 675325 257
Forum31 12717 72533 27718 405
 
ZKDP20102009
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razemŚredni nakład jednorazowyRozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora512 848362 679469 675325 257
Forum31 12717 72533 27718 406


 

Dołącz do dyskusji: “Polityka” liderem, “Gazeta Polska” podwoiła sprzedaż

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
novum
kompletni nie rozumiem wynikow Przewodnika katolickiego.przeciez gro gzemplarzy rozchodzi sie w kosciolach ,podobie jak Gosc?cos mi tu nie gra...
odpowiedź
User
Gembal
"Wprost"" jest najlepszy.
odpowiedź
User
TA
@novum - To co, że rozchodzi się w kościołach. Tu jest mowa o ilości sprzedanych egzemplarzy, bez względu gdzie się je sprzedaje.
odpowiedź