Prasa na Facebooku: „Fakt” i „Przegląd Sportowy” najpopularniejsze, „W Sieci” najbardziej interaktywne
Wśród polskich tytułów prasowych najwięcej użytkowników na swoim profilu facebookowym ma „Fakt”, który wyprzedza „Przegląd Sportowy”, „Top Gear Polska”, „Gazetę Wyborczą” i „Newsweek Polska”. Natomiast najbardziej aktywni są internauci na fanpage’u „W Sieci”.
Na koniec stycznia br. facebookowy fanpage „Faktu”(działający pod marką Fakt24.pl, serwisu internetowego dziennika) miał 705,2 tys. użytkowników, o 21,4 tys. więcej (to wzrost o 3 proc.) niż miesiąc wcześniej - wynika z danych SoTrender. Zajmujący drugie miejsce „Przegląd Sportowy” lubiło na Facebooku 588,9 tys. internautów, o 23,2 tys. więcej niż na koniec grudnia.
Największy wzrost liczby użytkowników w ciągu miesiąca zanotował profil polskiej edycji magazynu „Top Gear” - 45,6 tys. (to 13 proc. w górę), do 387,8 tys. Po ponad 300 tys. fanów mają jeszcze „Gazeta Wyborcza” i „Newsweek Polska”.
Z kolei od 200 do 300 tys. internautów lubi na Facebooku profile siedmiu tytułów prasowych, w tym „Wysokich Obcasów”, dodatku do „Gazety Wyborczej”.
W styczniu najwięcej aktywności (polubień, komenatrzy i wpisów) wykonali internauci na fanpage’u „Przeglądu Sportowego” - 211,1 tys. Po ponad 100 tys. takich działań zanotowano na profilach „Gazety Wyborczej”, „Faktu” i „Top Gear Polska”.
Na fanpage’u nieukazującego się od ponad dwóch lat „Przekroju” aktywnych w minionym miesiącu było aż 71 proc. jego użytkowników (na profilu cały czas publikowane są rysunki, m.in. Marka Raczkowskiego), a na fanpage’u „W Sieci” - 53 proc.
Profil „W Sieci” osiągnął zdecydowanie najwyższą wartość relatywnego wskaźnika interaktywności - 24,5 tys. pkt, trzy razy więcej od fanpage’y „Gazety Wyborczej” i „Gościa Niedzielnego”.
Dołącz do dyskusji: Prasa na Facebooku: „Fakt” i „Przegląd Sportowy” najpopularniejsze, „W Sieci” najbardziej interaktywne