Eurosport nowym liderem kanałów sportowych w styczniu 2017 roku
Na czele oglądalności wśród stacji sportowych w zeszłym miesiącu został Eurosport, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Polsat Sport News, który znikł z DVB-T - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział Eurosportu1 w styczniu 2017 roku wyniósł 0,87 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 26,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z czwartej na drugą lokatę awansował TVP Sport, którego udział jednak zmalał o 19,61 proc. do poziomu 0,41 proc.
Podium uzupełnia Polsat Sport, który rok wcześniej był liderem. Wynik tej stacji w styczniu br. wyniósł 0,33 proc., po spadku o 59,76 proc.
Na 8. miejscu, z udziałem wynoszącym 0,03 proc., znalazł się Eleven Sports. Kolejne miejsce zajął siostrzany kanał Eleven (0,02 proc. udziału). Obie stacje od września ub.r. zaczęły emitować reklamy.
Największy spadek udziału, wynoszący 94,64 proc. do 0,03 proc., zanotował z kolei Polsat Sport News, który spadł z 3. na 8 miejsce. Kanał ten 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpiony został przez nową stację Super Polsat (która w styczniu br. miała 0,67 proc. udziału). Od tego dnia Polsat Sport News dostępny jest tylko na platformach satelitarnych i w sieciach kablowych.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w styczniu br. też należało do Eurosportu, który rok wcześniej był trzeci (największy wzrost w zestawieniu - o 39,02 proc. do 0,57 proc.).
Z czwartego na drugie miejsce awansował TVP Sport (w dół o 15,79 proc. do 0,32 proc.), a podium uzupełnia Polsat Sport, który spadł z pozycji lidera (0,18 proc.; - 76,62 proc.).
Również i tutaj największy spadek - o 94,34 proc. do 0,03 proc.- odnotował Polsat Sport News, który znikł z DVB-T.
Dołącz do dyskusji: Eurosport nowym liderem kanałów sportowych w styczniu 2017 roku
Jeszcze czego co skok reklame by dawali :) Napewno nie !!