Reklama internetowa popularniejsza od prasowej
W 2006 roku, po raz pierwszy w historii, wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii były większe od wydatków na reklamę w prasie.
Wynika z raportu Internet Advertising Bureau.
Nakłady na reklamę online w ubiegłym roku wzrosły o 41,2 procenta do poziomu 2,01 miliarda funtów. Internetowa reklama miała 11,4 procenta udziałów w rynku. Dla porównania w sektorze prasowym wzrost wyniósł zaledwie 0,2 procent, a wydatki sięgnęły 1,9 miliarda funtów (10,7 procent rynku).
Jeszcze gorzej ma się reklama telewizyjna, która zanotowała spadek o 4,7 procent, z nakładami rzędu 3,9 miliarda funtów. Cały rynek zanotował skromny wzrost na poziomie 1,1 procenta.
Udział internetowych reklam na rynku brytyjskim jest prawie dwa razy większy niż na całym świecie (5,8 procent). W USA reklama online ma około 7 procent udziałów w rynku.
Dołącz do dyskusji: Reklama internetowa popularniejsza od prasowej