“Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” z coraz niższą sprzedażą
“Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” to trzy dzienniki, które zanotowały największe spadki sprzedaży - wynika z najnowszych danych ZKDP. Najmniej straciła “Gazeta Polska Codziennie”.
Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce jest tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W kwietniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 346 916 egz., co oznacza spadek o 15,30 proc. w porównaniu do kwietnia 2012 roku. Tytuł ten był drugim, który stracił najwięcej w kwietniu br. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja cały czas należy do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w kwietniu br. sprzedawało się średnio w liczbie 210 164 egz., po spadku o 15,05 proc.
Trzeci był „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 159 206 egz. Zanotował on w czwartym miesiącu br. jednak zdecydowanie mniejszy spadek niż konkurenci, bo jego wynik zmalał tylko o 3,33 proc.
Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 64 150 egz. Tradycyjnie zanotowała ona największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu, wynoszący 18,76 proc.
Natomiast rozpowszechnianie płatne razem tego dziennika wzrosło o 4,93 proc. Stało się to za sprawą tego, że wydawca podpisał umowę z odbiorcami instytucjonalnymi. Otrzymują oni ponad 20 tys. egz. e-wydań “Rz”, które wykazywane są w deklaracjach jako inne płatne formy rozpowszechniania (sprzedawane są poniżej ceny okładkowej).
Trzeci największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował natomiast “Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 15,16 proc. do 37 817 egz.
Najmniej straciła natomiast najmłodsza na rynku „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 27 952 egz. To o 1,03 proc. więcej niż w kwietniu 2012 roku. Tytuł ten w rankingu znalazł się na miejscu siódmym.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
483 313 |
346 916 |
346 916 |
549 651 |
409 572 |
409 572 |
Gazeta Wyborcza |
310 810 |
233 593 |
210 164 |
365 144 |
265 433 |
247 408 |
Super Express |
276 062 |
159 926 |
159 206 |
294 894 |
165 423 |
164 682 |
Rzeczpospolita |
91 284 |
112 603 |
64 150 |
127 907 |
107 312 |
78 964 |
Dziennik Gazeta Prawna |
71 462 |
65 855 |
51 072 |
108 431 |
83 873 |
56 614 |
Przegląd Sportowy |
75 560 |
37 817 |
37 817 |
84 113 |
44 573 |
44 573 |
Gazeta Polska Codziennie |
88 760 |
27 952 |
27 952 |
101 601 |
28 242 |
28 242 |
Puls Biznesu |
18 253 |
16 809 |
11 829 |
20 182 |
17 820 |
12 655 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
11 251 |
6 924 |
3 815 |
11 622 |
7 516 |
4 301 |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 2,44 proc.) pochwalić się mogła „Rzeczpospolita”. Z kolei największy spadek zanotowała „Gazeta Wyborcza” - wyniósł on 3,21 proc.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
||||
ZKDP |
2013 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
483 313 |
346 916 |
346 916 |
493 406 |
355 220 |
355 220 |
Gazeta Wyborcza |
310 810 |
233 593 |
210 164 |
323 431 |
232 267 |
217 145 |
Super Express |
276 062 |
159 926 |
159 206 |
267 628 |
161 213 |
160 493 |
Rzeczpospolita |
91 284 |
112 603 |
64 150 |
95 254 |
111 745 |
62 624 |
Dziennik Gazeta Prawna |
71 462 |
65 855 |
51 072 |
73 219 |
65 568 |
50 594 |
Przegląd Sportowy |
75 560 |
37 817 |
37 817 |
76 954 |
38 142 |
38 142 |
Gazeta Polska Codziennie |
88 760 |
27 952 |
27 952 |
91 308 |
28 282 |
28 282 |
Puls Biznesu |
18 253 |
16 809 |
11 829 |
18 284 |
16 738 |
11 900 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
11 251 |
6 924 |
3 815 |
11 418 |
6 915 |
3 758 |
Dołącz do dyskusji: “Rzeczpospolita”, “Przegląd Sportowy” i “Fakt” z coraz niższą sprzedażą
;)