SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sieci komórkowe i kablówki lepiej traktują nowych klientów niż obecnych

Klienci sieci komórkowych oraz telewizji kablowych twierdzą, że firmy te dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

71% klientów operatorów sieci komórkowych uważa, że firmy te dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Tylko co dziesiąty uważa, że to stali klienci są lepiej traktowani niż nowi.

Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z grupy wiekowej 40-54 lata oraz osoby z wykształceniem wyższym.

W przypadku operatorów telewizji kablowej i satelitarnej wyniki są bardzo podobne. Odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku operatorów sieci komórkowych i wynosi 22%. Bardziej przekonane o nierównym traktowaniu są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz posiadające wykształcenie wyższe. Tylko co dziesiąty respondent jest zdania, że stali klienci są lepiej traktowani niż klienci nowi.

- Z naszego sondażu wynika, że zdecydowana większość klientów operatorów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych i satelitarnych jest przekonana, że nowy klient jest dla nich dużo cenniejszy niż klient dotychczasowy. Umowy z operatorami są zazwyczaj zawierane na okres 2 lat, co oznacza, że dany operator ma właśnie taki czas na zbudowanie lojalności klienta i spowodowanie, że będzie on zadowolony z usług i przedłuży umowę. Nasz sondaż pokazuje jednak, że klienci mają poczucie, że stosunek operatorów do nich jest dużo lepszy przed podpisaniem umowy niż po. Zresztą doskonale widać to w strategii komunikacyjnej choćby operatorów telefonii komórkowej, które w większym stopniu bazują na podkreślaniu zalet przejścia do ich sieci niż pozostania z nimi przez kolejne lata - komentuje Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 14-23 kwietnia 2017 r., metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl), na próbie reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości i region, N=1000.

Dołącz do dyskusji: Sieci komórkowe i kablówki lepiej traktują nowych klientów niż obecnych

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
klient
Dlatego co dwa lata trzeba zmieniać operatora. Niestety smart dom wyklucza taka opcje a nawet obniżenie abonamentu
odpowiedź
User
wt
Jest tak, bo sieci komórkowe chwalą się liczbą pozyskanych klientów a mniej liczbą posiadanych. Ja jako sprzedawca u jednego z operatorów mam plan na sprzedaż nowych aktywacji i z tego jestem rozliczany. Przedłużenie umowy nic mi nie daje, nawet jakiejś niewielkiej prowizji. To dowód, że mojeju operatorowi aż tak bardzo na obecnych klientach nie zależy.
odpowiedź
User
axn
niestety tak jest we wszystkich branżach, jak już coś kupisz to do widzenia i nie pojawiaj się więcej...a jak skończy się umowa na czas określony to przenoszą na czas nieokreślony i tak jakoś przypadkiem podnoszą abonament :(
odpowiedź