SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Sonda 2” w nowym paśmie gromadzi 560 tys. widzów. TVP2 przegrywa z konkurencją

Drugi sezon „Sondy 2” śledzi średnio 561 tys. widzów. TVP2 w czasie nadawania misyjnej produkcji przegrywa ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.

dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2” dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”

Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2016 roku pokazywany jest na antenie TVP2 w soboty i niedziele o godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”).

Średnia widownia premierowych odcinków audycji w okresie od 3 września do 9 października br. wyniosła 561 tys. osób, co przełożyło się na 6,42 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,85 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 9 października br., który śledziło średnio 944 tys. widzów.

Trzy topowe odcinki „Sondy 2”

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

09-10-2016

944 077

8,13%

18-09-2016

797 901

7,44%

25-09-2016

668 696

6,97%

Dla porównania pierwszy sezon „Sondy 2”, pokazywany w okresie od 14 marca do 6 czerwca br., oglądało średnio 967 tys. widzów, co przekładało się na 8,01 proc. udziału w grupie 4+ i 6,49 proc. w 16-49. Audycja pokazywana była jednak w zupełnie innym paśmie - w poniedziałki o 21.50 i 22.15.

TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” przegrywa walkę o widza z konkurentami w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVN, który pokazuje wówczas powtórki programów „Top model”, „Azja Express” i „Mam talent!”, co przekłada się na 10,81 proc. udziału. Drugi jest Polsat (gł. „Dlaczego ja?” i filmy fabularne; 8,31 proc. udziału), a trzecia - TVP1 (różne audycje, m.in. serial „Ojciec Mateusz”; 6,80 proc. udziału).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

16-59

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN

944 993

10,81%

461 595

13,14%

641 948

12,46%

Polsat

726 638

8,31%

399 429

11,37%

507 425

9,85%

TVP1

594 267

6,80%

165 502

4,71%

282 360

5,48%

TVP2 - Sonda 2

561 239

6,42%

129 463

3,69%

250 090

4,85%

„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.

W drugim sezonie programu nieznacznie zmieniła się jego formuła. Do każdego odcinka zapraszany jest główny gość. Pojawiają się w nim m.in. młodzi naukowcy i dziennikarze naukowi.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów we wrześniu br. wyniósł 8,55 proc.

Dołącz do dyskusji: „Sonda 2” w nowym paśmie gromadzi 560 tys. widzów. TVP2 przegrywa z konkurencją

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sebaaa
szkoda że akurat ten program jest tak...niechętnie oglądany, bo jest to program wartościowy i chyba jedyny udany program "nowej" ekipy, bo reszta... a nie, przepraszam, reaktywacja Kocham Cię Polsko była udana. w każdym razie "Sonda 2" jest bardzo ciekawym programem, ale widocznie zbyt ambitnym dla masowego widza. ja oglądam, i polecam :)
0 0
odpowiedź
User
Szok
Szkoda
0 0
odpowiedź
User
pavv
25 lat wolności wyprało ludziom zupełnie mózgi. Wolą badziewną masówkę z której nic nie wynika (bo co mnie obchodzi kto wygra np. Mam Talent), niż program z którego mogą się czegoś dowiedzieć.
0 0
odpowiedź