SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Faktu” spadła poniżej 300 tys. egz. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys.

W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Na plusie znalazł się tylko „Parkiet”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2015 roku wyniosła 293 161 egz., czyli o 7,16 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 154 296 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,77 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w czerwcu br. poszedł w dół o 5,62 proc. do 139 495 egz.

Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 0,38 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 55 902 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 227 egz., po spadku o 7,11 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 6,73 proc. i wyniosła 4 933 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,98 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w czerwcu br. wyniósł 30 952 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty. Warto dodać, że w czerwcu ub.r. zainteresowaniem treściami sportowymi było większe było odbywał się wówczas mundial w Brazylii.

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

423 936

293 161

293 161

436 917

315 768

315 768

Gazeta Wyborcza

239 860

174 493

154 296

245 753

188 486

167 287

Super Express

251 896

140 215

139 495

255 832

148 526

147 806

Rzeczpospolita

64 465

57 171

55 902

71 648

59 791

56 116

Dziennik Gazeta Prawna

54 818

51 803

43 227

63 256

56 480

46 536

Przegląd Sportowy

60 720

30 952

30 952

72 651

37 739

37 739

Gazeta Polska Codziennie

57 460

19 515

19 508

66 521

21 348

21 332

Puls Biznesu

15 207

14 017

10 502

15 782

14 544

10 833

Parkiet Gazeta Giełdy

10 422

5 357

4 933

10 150

5 032

4 622

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który w tym ujęciu zyskał 4,17 proc.

Zaś najbardziej stracił tutaj „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,82 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

maj

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

423 936

293 161

293 161

436 705

305 990

305 990

Gazeta Wyborcza

239 860

174 493

154 296

240 385

174 566

156 043

Super Express

251 896

140 215

139 495

253 792

144 712

143 992

Rzeczpospolita

64 465

57 171

55 902

64 807

57 061

56 305

Dziennik Gazeta Prawna

54 818

51 803

43 227

57 379

55 813

46 894

Przegląd Sportowy

60 720

30 952

30 952

59 930

29 713

29 713

Gazeta Polska Codziennie

57 460

19 515

19 508

57 826

19 954

19 949

Puls Biznesu

15 207

14 017

10 502

15 038

13 965

10 600

Parkiet Gazeta Giełdy

10 422

5 357

4 933

10 377

5 343

4 925

 

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła poniżej 300 tys. egz. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TV REPUBLIKA numer 1
wytykacie 1,5tys GPC a 13 tys. spadku sprzedaży GWna nie widzicie pacany z " wirtualnychmediów" Czy może raczej MANIPULATORZY zaprzyjaznieni z maistrimem
odpowiedź
User
SM
W takim tempie to w następnym miesiącu GWno zjedzie do blisko 140 tys.
odpowiedź
User
Beholder
Przegląd rewelacja, na oko prawie 20 % spadku, jacyś nieźli fachowcy tam chyba pracują
odpowiedź