Sprzedaż „Faktu” spadła poniżej 300 tys. egz. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys.
W czerwcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”. Na plusie znalazł się tylko „Parkiet”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2015 roku wyniosła 293 161 egz., czyli o 7,16 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 154 296 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,77 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w czerwcu br. poszedł w dół o 5,62 proc. do 139 495 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 0,38 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 55 902 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 227 egz., po spadku o 7,11 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 6,73 proc. i wyniosła 4 933 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,98 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w czerwcu br. wyniósł 30 952 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty. Warto dodać, że w czerwcu ub.r. zainteresowaniem treściami sportowymi było większe było odbywał się wówczas mundial w Brazylii.
ZKDP | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 423 936 | 293 161 | 293 161 | 436 917 | 315 768 | 315 768 |
Gazeta Wyborcza | 239 860 | 174 493 | 154 296 | 245 753 | 188 486 | 167 287 |
Super Express | 251 896 | 140 215 | 139 495 | 255 832 | 148 526 | 147 806 |
Rzeczpospolita | 64 465 | 57 171 | 55 902 | 71 648 | 59 791 | 56 116 |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 818 | 51 803 | 43 227 | 63 256 | 56 480 | 46 536 |
Przegląd Sportowy | 60 720 | 30 952 | 30 952 | 72 651 | 37 739 | 37 739 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 460 | 19 515 | 19 508 | 66 521 | 21 348 | 21 332 |
Puls Biznesu | 15 207 | 14 017 | 10 502 | 15 782 | 14 544 | 10 833 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 422 | 5 357 | 4 933 | 10 150 | 5 032 | 4 622 |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który w tym ujęciu zyskał 4,17 proc.
Zaś najbardziej stracił tutaj „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,82 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | maj | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 423 936 | 293 161 | 293 161 | 436 705 | 305 990 | 305 990 |
Gazeta Wyborcza | 239 860 | 174 493 | 154 296 | 240 385 | 174 566 | 156 043 |
Super Express | 251 896 | 140 215 | 139 495 | 253 792 | 144 712 | 143 992 |
Rzeczpospolita | 64 465 | 57 171 | 55 902 | 64 807 | 57 061 | 56 305 |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 818 | 51 803 | 43 227 | 57 379 | 55 813 | 46 894 |
Przegląd Sportowy | 60 720 | 30 952 | 30 952 | 59 930 | 29 713 | 29 713 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 460 | 19 515 | 19 508 | 57 826 | 19 954 | 19 949 |
Puls Biznesu | 15 207 | 14 017 | 10 502 | 15 038 | 13 965 | 10 600 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 422 | 5 357 | 4 933 | 10 377 | 5 343 | 4 925 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła poniżej 300 tys. egz. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys.