SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt”. Drugie miejsce zajął „Super Express”, który po raz pierwszy w historii wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z danych ZKDP opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2016 roku wyniosła 266 940 egz., czyli o 10,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 135 685 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 5 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 13,14 proc. do 135 277 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz pierwszy w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w październiku br. wyniosła 408 egz.).

Na kolejnym miejscu uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,15 proc. Dziennik ten w październiku br. sprzedawał się w liczbie 52 139 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 498 egz., po spadku o 4,09 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 2,92 proc. i wyniosła 19 890 egz.

ZKDP

październik

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

392 272

266 940

266 940

422 568

298 961

298 961

-10,71%

Super Express

230 387

136 405

135 685

246 581

143 562

142 824

-5,00%

Gazeta Wyborcza

225 597

153 088

135 277

239 682

176 878

155 735

-13,14%

Rzeczpospolita

61 806

52 245

52 139

63 897

55 272

54 971

-5,15%

Dziennik Gazeta Prawna

51 966

49 768

42 498

54 871

52 571

44 310

-4,09%

Przegląd Sportowy

55 454

27 213

27 213

63 700

30 845

30 845

-11,78%

Gazeta Polska Codziennie

70 086

19 898

19 890

59 187

19 437

19 326

2,92%

Puls Biznesu

12 996

12 317

9 966

14 667

13 697

10 668

-6,58%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 775

4 736

4 372

10 396

5 416

4 806

-9,03%

W październiku br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 6,19 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,49 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

październik

wrzesień

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

392 272

266 940

266 940

390 879

279 497

279 497

-4,49%

Super Express

230 387

136 405

135 685

234 874

136 839

136 119

-0,32%

Gazeta Wyborcza

225 597

153 088

135 277

216 987

153 889

136 143

-0,64%

Rzeczpospolita

61 806

52 245

52 139

62 872

52 908

52 793

-1,24%

Dziennik Gazeta Prawna

51 966

49 768

42 498

48 758

49 203

41 959

1,28%

Przegląd Sportowy

55 454

27 213

27 213

57 956

27 900

27 900

-2,46%

Gazeta Polska Codziennie

70 086

19 898

19 890

64 047

18 736

18 731

6,19%

Puls Biznesu

12 996

12 317

9 966

11 233

10 538

10 013

-0,47%

Parkiet Gazeta Giełdy

6 775

4 736

4 372

8 634

4 702

4 353

0,44%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)

46 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
złośliwiec
No to teraz GW - przed tobą Rzeczpospolita! Dasz radę!
0 0
odpowiedź
User
BenCarson
Druk GW leci, w e-wydaniach ostatnio były największe spadki. Faktycznie, demokracja im nie służy. Jak urzędnik nie ma obowiązku prenumeraty, to jest kiepsko.
0 0
odpowiedź
User
YKK
Jeśli Triceps Niedowidzący zdecyduje się na papier bardziej zbliżony do toaletowego, w krótkim czasie dogoni nawet Fakt. Mamy w końcu teraz czasy lumpenproletariatu.
0 0
odpowiedź