T-Mobile inicjuje połączenia w jakości HD Voice+ z klientami Play
Operatorzy T-Mobile i Play zakończyli międzysieciowe testy połączeń i komunikują, że 100 proc. połączeń głosowych między obiema sieciami może być już realizowanych w jakości HD Voice+. Oznacza to znaczną poprawę jakości wykonywanych rozmów.
Jakość połączeń zależy od kodeków stosowanych przez operatorów. W 2011 roku najpierw T-Mobile, a w kolejnych latach inni operatorzy wdrożyli kodeki AMR-WB zwane popularnie HD Voice. Technologia ta wyeliminowała większość utrudnień i hałasów w tle powodując, że głos rozmówcy brzmiał niemal idealnie.
W 2017 roku klienci T-Mobile, ponownie jako pierwsi w Polsce, zaczęli korzystać z kodeków EVS (Enhanced Voice Services) zwanych HD Voice+. To co różni je od wcześniejszego rozwiązania to jeszcze szersze pasmo dźwięku, lepiej odwzorowujące naturalny głos ludzki, szereg dodatkowych mechanizmów eliminujących niepotrzebne dźwięki tła oraz większa stabilność i utrzymanie jakości połączenia nawet przy słabym sygnale sieci.
HD Voice+ dostępne jest w całej sieci T-Mobile i w połączeniach z siecią Play, dla wszystkich klientów abonamentów oraz usług przedpłaconych i MIX. Warunkiem zestawienia połączenia w technologii HD Voice+ jest obustronne połączenie w technologii VoLTE lub VoWiFi. HD Voice+ jest wspierane przez większość telefonów obsługujących VoLTE i VoWiFi. Obecnie wszystkie telefony oferowane w sieci T-Mobile wspierają przynajmniej VoLTE.
Na koniec czerwca br. T-Mobile miał 11,29 mln klientów, o 269 tys. więcej niż w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody operatora wyniosły 1,58 mld zł, co oznacza spadek o 2,3 proc. Wzrosła baza klientów zarówno w segmencie abonamentowym, jak i przedpłaconym. W tym samym czasie rosła również liczba klientów FTTH. Średnia miesięczny współczynnik odejść (churn) w segmencie kontraktowym utrzymał się na poziomie 0,7 proc.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile inicjuje połączenia w jakości HD Voice+ z klientami Play