TVN zyskuje po wprowadzeniu wiosennej ramówki. "Fakty" lepsze od "Wiadomości"
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 15 do 21 lutego 2016 roku zmniejszył się o 0,33 pkt. proc. do 12,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,20 pkt. proc. i wyniósł 11,22 proc. Warto dodać, że w zeszłym tygodniu stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki.
Na ostatnią pozycję podium spadł Polsat. Wynik tej stacji to 10,49 proc., po stracie o 0,30 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,37 proc.; w dół o 0,30 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,36 proc.; do góry o 0,05 pkt. proc.), TV Puls (3,18 proc.; bez zmian), TTV (1,68 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Seriale (1,49 proc.; + 0,02 pkt. proc.) i Stopklatka TV (1,06 proc.; + 0,09 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 08.02.2016 - 14.02.2016 | 15.02.2016 - 21.02.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 889 381 | 12,67% | 892 001 | 12,34% |
2 | TVN | 703 376 | 10,02% | 810 777 | 11,22% |
3 | Polsat | 757 128 | 10,79% | 758 445 | 10,49% |
4 | TVP2 | 608 464 | 8,67% | 605 312 | 8,37% |
5 | TVP INFO | 216 103 | 3,08% | 260 398 | 3,60% |
6 | TVN24 | 232 471 | 3,31% | 243 076 | 3,36% |
7 | TV4 | 235 221 | 3,35% | 234 656 | 3,25% |
8 | TV PULS | 223 180 | 3,18% | 229 706 | 3,18% |
9 | TVN7 | 200 417 | 2,86% | 208 931 | 2,89% |
10 | Puls 2 | 123 638 | 1,76% | 122 806 | 1,70% |
11 | TTV | 117 291 | 1,67% | 121 593 | 1,68% |
12 | TV6 | 112 304 | 1,60% | 115 173 | 1,59% |
13 | TVP Seriale | 103 445 | 1,47% | 107 412 | 1,49% |
14 | Polsat2 | 100 825 | 1,44% | 93 665 | 1,30% |
15 | TVP Rozrywka | 75 805 | 1,08% | 78 439 | 1,09% |
16 | Stopklatka | 68 054 | 0,97% | 76 815 | 1,06% |
17 | Polsat News | 67 195 | 0,96% | 68 136 | 0,94% |
18 | TVP3 [TVP Regionalna] | 72 226 | 1,03% | 64 416 | 0,89% |
19 | TVP ABC | 64 822 | 0,92% | 60 799 | 0,84% |
20 | Polo TV | 60 034 | 0,86% | 59 344 | 0,82% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,19 pkt. proc. do 13,78 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,37 proc., po stracie o 0,34 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,99 proc., po spadku o 0,50 pkt. proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (do góry o 0,09 pkt. proc. do 7,54 proc.).
Wszyscy 16-49 | 08.02.2016 - 14.02.2016 | 15.02.2016 - 21.02.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 336 782 | 12,59% | 382 755 | 13,78% |
2 | Polsat | 340 128 | 12,71% | 343 392 | 12,37% |
3 | TVP1 | 227 053 | 8,49% | 221 856 | 7,99% |
4 | TVP2 | 199 289 | 7,45% | 209 399 | 7,54% |
5 | TV4 | 101 266 | 3,78% | 102 281 | 3,68% |
6 | TV PULS | 93 036 | 3,48% | 101 270 | 3,65% |
7 | TVN7 | 79 462 | 2,97% | 84 656 | 3,05% |
8 | TVN24 | 58 331 | 2,18% | 63 979 | 2,30% |
9 | TTV | 53 632 | 2,00% | 55 448 | 2,00% |
10 | TV6 | 50 198 | 1,88% | 53 575 | 1,93% |
11 | Puls 2 | 57 075 | 2,13% | 52 795 | 1,90% |
12 | TVP Seriale | 51 097 | 1,91% | 50 755 | 1,83% |
13 | TVP INFO | 30 419 | 1,14% | 42 052 | 1,51% |
14 | Polo TV | 37 171 | 1,39% | 38 175 | 1,37% |
15 | Polsat2 | 37 381 | 1,40% | 33 757 | 1,22% |
16 | Stopklatka | 22 563 | 0,84% | 30 391 | 1,09% |
17 | TVP Rozrywka | 29 779 | 1,11% | 27 547 | 0,99% |
18 | ATM Rozrywka | 26 099 | 0,98% | 27 091 | 0,98% |
19 | TVN Turbo | 19 737 | 0,74% | 24 713 | 0,89% |
20 | Fokus TV | 22 879 | 0,86% | 23 724 | 0,85% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVN zyskuje po wprowadzeniu wiosennej ramówki. "Fakty" lepsze od "Wiadomości"
Oglądalność kanałów TVP wygląda najgorzej w najmłodszych grupach wiekowych. Więc z kolejnymi latami i naturalnymi procesami demograficznymi (umieranie starszy ludzi) to wyniki TVP będą jeszcze spadać. Młodzi ludzie nie mają już wyuczonego odruchu włączania telewizora przyciskiem 1, i oglądania najpierw TVP.