Urszula Piasecka będzie doradzać zarządowi Canal+ ws. monetyzacji treści
Od 4 maja Urszula Piasecka obejmie w Canal+ Polska nowo utworzone stanowisko doradcy zarządu ds. monetyzacji treści programowych. Wcześniej pracowała m.in. w Monolith Films i Telewizji Polskiej.
W Canal+ Polska Urszula Piasecka będzie raportowała do Małgorzaty Seck, wiceprezes firmy ds. programowych.
- W Canal+ wierzymy, że dialog i zrównoważona współpraca z partnerami jest podstawą sukcesu, dlatego cieszymy się, że do naszego zespołu dołącza tak uznana i doceniana w środowisku ekspertka. Jestem przekonana, że wieloletnie doświadczenie Urszuli w obszarze zarządzania licencjami pozwoli na dalsze rozwijanie bogatej oferty programowej dla klientów Canal+ oraz dotarcie z lokalnymi produkcjami Canal+ na nowe zagraniczne rynki - komentuje Małgorzata Seck.
- Do Canal+ przychodzę z bagażem doświadczeń z pracy z producentami, nadawcami oraz dystrybutorem treści premium i spodziewam się intensywnej pracy nad modelami eksploatacji treści w nowych czasach - dodaje Urszula Piasecka.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Piasecka zakupami programowymi i sprzedażą licencji filmowych na rynkach międzynarodowych zajmuje się od 17 lat. Przez 9 lat pracowała jako dyrektor ds. obrotu licencjami w Monolith Films.
Wcześniej była szefem programowym Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym oraz kierowała zakupami programowymi i koordynacją międzynarodowych koprodukcji w Telewizji Polskiej. Pierwsze doświadczenia w zakresie międzynarodowej promocji i sprzedaży polskich produkcji filmowych zdobywała w Studio Filmowym Zebra.
Jest współautorem programu studiów podyplomowych z zarządzania w mediach na Akademii Leona Koźmińskiego, wykłada na tej uczelni. Obecnie uczestniczy w programie Strategies for Leadership prowadzonym przez The Institute for Management Development
Canal+ ma 2,7 mln klientów
Na koniec czerwca ub.r. Canal+ Polska miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do Grupy TVN Discovery.
Wiosną ub.r. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.
Natomiast liczba użytkowników pośrednich Canal+ Polska, czyli głównie korzystających z pakietów Canal+ w sieciach kablowych, rok do roku wzrosła o 2,5 proc., z 321 do 329 tys.
W pierwszej połowie ub.r. przychody sprzedażowe Canal+ Polska zwiększyły się rok do roku z 1,11 do 1,19 mld zł. Zysk operacyjny poszedł w górę z 34,75 do 154,84 mln zł, a zysk EBITDA wzrósł rok do roku o 30 proc. do 254,5 mln zł Firma uzasadniła to stałą optymalizacją kosztów działalności operacyjnej.
Dołącz do dyskusji: Urszula Piasecka będzie doradzać zarządowi Canal+ ws. monetyzacji treści