SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W tym roku globalne wydatki na reklamę branży motoryzacyjnej wzrosną jedynie o 0,8 proc.

Tylko o 0,8 proc. wzrosną w tym roku globalnie wydatki na reklamę marek motoryzacyjnych. To dynamika niższa niż w 2018, kiedy wzrost wyniósł 1,5 proc. - wynika z pierwszej edycji raportu „Automotive Advertising Expenditure Forecasts” opublikowanego przez agencję mediową Zenith (Publicis Media).

Raport firmy Zenith obejmuje dane z 14 światowych rynków: Australii, Brazylii, Chin, Francji, Hiszpanii, Indii, Kanady, Korei Południowej, Niemiec, Rosji, Szwajcarii, USA, Wielkiej Brytanii i Włoch. Łącznie mają one 74 proc. udział w sprzedaży samochodów i 76 proc. udział w globalnych wydatkach reklamowych we wszystkich kategoriach. Dlatego też trendy reklamowe na tych rynkach są reprezentatywne dla tendencji panujących na świecie.

W 2018 roku wartość rynku reklamy marek motoryzacyjnych na tych rynkach wyniosła 35,5 mld dolarów.

Jak podaje Zenith, reklamodawcy z branży motoryzacyjnej spodziewają się, że 2019 rok będzie dla nich trudny. Powodem tego są m.in. zmagania z utrzymującym się napięciem w relacjach handlowych, szczególnie między USA i Chinami. Kolejnym problemem może być również zapowiadane przez USA wprowadzenie taryf importowych na samochody i części samochodowe, które może podnieść koszty pozyskania surowców i części, jak i sprzedaży za granicą.
Sytuacja poprawi się w 2020 roku

Agencja prognozuje, że w przyszłym roku będzie lepiej i wydatki na reklamę samochodów wzrosną o 2 proc. w 2020 roku odbędzie się bowiem m.in. letnia olimpiada w Tokio i Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. W tego rodzaju imprezy sportowe koncerny samochodowe mocno się angażują marketingowo.

Eksperci agencji zwracają uwagę, że segment reklamy motoryzacyjnej rośnie z mniejszą dynamiką niż cały rynek reklamowy, który według prognozy Zenith wzrośnie w tym roku o 4 proc.

Bardziej niż w reklamę i marketing branża ta inwestuje w nowe technologie, ekologiczne paliwa, nowe modele własności i użytkowania pojazdów.

Największym rynkiem reklamy samochodowej są Stany Zjednoczone – tam wydatki branży moto na reklamę wyniosły w ub.r. 18 mld dolarów. Było to trzy razy więcej niż w Chinach . Tutaj wydatki wyniosły 6,3 mld dolarów.

Największą dynamiką inwestycji reklamowych branża motoryzacyjna notuje w Indiach -  w tym kraju wg prognoz Zenitha  do 2020 roku spodziewany jest wzrost średnio o 12,8 proc. rocznie.

Telewizja dominuje w reklamie motoryzacyjnej, ale reklama internetowa szybko rośnie

Ponad 50 proc. nakładów na reklamę producentów samochodów trafia do telewizji. W ub.r. jej udział wyniósł 54,9 proc., czyli znacznie powyżej globalnej średniej dla wszystkich kategorii, która wynosi 32,9 proc.

Marki motoryzacyjne inwestują jednak coraz więcej w reklamę online video i inne formaty internetowe. Analitycy Zenith spodziewają się spadku udziału telewizji w wydatkach na reklamę branży motoryzacyjnej z 54,9 proc. w 2018 roku do 54,4 proc. w 2019, a następnie do 53,1 proc. w 2020 roku.

Marki motoryzacyjne stopniowo przesuwają swoje budżety reklamowe do internetu, jednak jeśli chodzi o reklamę internetową, pozostają w tyle za całym rynkiem. Udział internetu w ich wydatkach na reklamę w 2018 roku sięgnął 20,9 proc., podczas gdy średnia wynosi 40,6 proc. Według prognozy Zenith do 2020 roku udział internetu w reklamie branży motoryzacyjnej wzrośnie do 24,4 proc.

Radio, kino i outdoor utrzymają lub nieznacznie zwiększą swoje udziały w wydatkach na reklamę motoryzacyjną w latach 2018-2020. Radio, którego wielu konsumentów słucha w samochodzie, działa szczególnie dobrze w przypadku marek samochodowych, przyciągając 7,2 proc. wydatków na reklamę tej branży, wobec 6 proc. udziału radia w wydatkach wszystkich kategorii.

Dołącz do dyskusji: W tym roku globalne wydatki na reklamę branży motoryzacyjnej wzrosną jedynie o 0,8 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl