Warka oficjalnym sponsorem Ekstraklasy
Grupa Żywiec podpisała z Ekstraklasą umowę, na mocy której Warka będzie przez 2,5 roku sponsorem tych rozgrywek. Marka nie będzie się na razie reklamować na stadionach trzech klubów, które są związane z innymi browarami.
Umowę, w ramach której Warka będzie przez 2,5 roku oficjalnym sponsorem polskiej Ekstraklasy piłkarskiej, podpisali w Warszawie Mariusz Borowiak, dyrektor sprzedaży i dystrybucji Grupy Żywiec, i Andrzej Rusko, prezes spółki zarządzającej tymi rozgrywkami. Porozumienie zostało zawarte na mocy głosowania wszystkich klubów, wśród których 15 z 16 poparło taką decyzję. - Zakończyliśmy w ten sposób 13-miesięczne negocjacje, w których nie brakowało przeszkód - skomentował Mariusz Borowiak. Grupa Żywiec i Ekstraklasa nie ujawniają wartości kontraktu, a nieoficjalne szacunki mówią o 8-10 mln zł, które browar przekaże klubom przez 2,5 roku.
Dzięki porozumieniu Warka będzie mogła reklamować się podczas wszystkich meczów Ekstraklasy do lata 2011 roku. Logo browaru znajdzie się nie tylko na stadionach, lecz także na antenie transmitującego te rozgrywki Canal+ - kilkanaście razy w czasie każdej relacji będzie wyświetlane pod grafiką z wynikiem i nazwami drużyn. Jednak na razie Warka nie będzie się reklamować na obiektach Śląska Wrocław, Jagiellonia Białystok i Górnika Zabrze, które są związane z innymi browarami. - Zamierzamy respektować wcześniej podpisane umowy sponsorskie, podobnie zresztą robiliśmy kilka lat temu, kiedy zaczynaliśmy współpracę z Lechem Poznań - zapewnił Borowiak.
Przedstawiciele Grupy Żywiec uzasadniali decyzję o sponsorowaniu polskiej ligi piłkarskiej poprawą infrastruktury stadionów, postępującą walką z korupcją i organizacją Euro 2012. - Wcześniej badaliśmy pod tym względem inne dyscypliny, m.in. siatkówkę i żużel, ale trzy lata temu doszliśmy do wniosku, że najlepszy jest futbol - wyjaśnił Mariusz Borowiak.
Borowiak zaznaczył, że na zawarcie kontraktu z Ekstraklasą nie wpłynęło znowelizowanie przez Sejm ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, która pozwoli sprzedawać piwo na stadionach. - Negocjacje prowadziliśmy już wtedy, kiedy nie było tej regulacji, a tak czy inaczej alkohol można spożywać kulturalnie zarówno na obiekcie sportowym, jak i 20 metrów od niego - dodał.
Warka została oficjalnym, ale nie tytularnym sponsorem Ekstraklasy. - Nadal szukamy firmy zainteresowanej obecnością w nazwie rozgrywek i mam nadzieję, że do startu nowego sezonu pozyskamy takiego sponsora - ocenił Andrzej Rusko.
Dołącz do dyskusji: Warka oficjalnym sponsorem Ekstraklasy