SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrosły różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w WPP

W agencjach należących do koncernu WPP różnice płacowe w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn - mimo wcześniejszych zapowiedzi - wzrosły przez ostatni rok. Mediana luki płacowej wynosi obecnie 14,9 proc. W 2018 roku zyski WPP spadły o połowę.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Holding reklamowy WPP podał wskaźniki różnic pomiędzy wynagrodzeniami zatrudnionych w jego agencjach kobiet i mężczyzn. Obejmują one dwa współczynniki: współczynnik dla mediany luki płacowej, zdefiniowany jako różnica między średnimi punktami w zakresie wynagrodzeń dla mężczyzn i kobiet, oraz średnia różnica w wynagrodzeniu, która jest różnicą w średniej stawce godzinowej.

W przypadku WPP mediana luki płacowej wyniosła 14,9 proc. (wzrost z 14,6 proc. rok wcześniej), podczas gdy średnia różnica wynosiła 23,7 proc. (spadek z 25,5 proc. rok do roku ).

Średnia krajowa mediana luki w Wielkiej Brytanii wynosi obecnie 17,9 proc., co stanowi spadek z 18,4 proc. rok wcześniej. JWT London ma największą lukę - 44,7 proc., dalej jest AKQA (30,5 proc.), Grey (24,6 proc.) i Ogilvy & Mather (24 proc.).

Niektóre agencje odnotowały poprawę wskaźników. Agencja JWT (która została połączona z Wunderman) zmniejszyła medianę luki o 6,4 proc., AKQA i Ogilvy zmniejszyły ją odpowiednio o 8,9 proc. i 2,7 proc..

WPP twierdzi, że zatrudnia około 14 tys. pracowników w Wielkiej Brytanii. Wśród nich kobiety stanowią 49 proc., a mężczyźni - 51 proc. Jest jednak mniej kobiet na stanowiskach kierowniczych, gdzie wynagrodzenie jest najwyższe - i to powoduje tzw. luki płacowe.

Złe wyniki agencji Grey wynikają z faktu, że liczba kobiet na kierowniczych stanowiskach zmniejszyła się w ciągu roku. W 2017 roku w agencji pracowało 55 proc. mężczyzn i 45 proc. kobiet. Obecnie agencja zatrudnia 39 proc. pracowników płci żeńskiej.
Tymczasem w Ogilvy wzrosła liczba kobiet na wysoko płatnych stanowiskach - z 37 proc. do 42 proc., podobnie w agencji AKQA - z 21 proc. do 32 proc.

Karen Blackett, menadżer WPP w Wielkiej Brytanii, powiedziała, że ​​nadal jest "wiele do zrobienia", jeśli chodzi o zapewnienie kobietom możliwości zdobycia stanowisk kierowniczych, a co za tym idzie – poprawienie statystyk. - Na całym świecie około połowa naszego kierownictwa wyższego szczebla to kobiety, ale musimy zwiększyć tempo zmian, aby poprawić równowagę płci na najwyższych szczeblach kierowniczych, koncentrując się na programach, które przyczyniają się do silniejszego rozwoju talentów kobiecych - powiedziała.

W raporcie grupa WPP nakreśliła siedem wewnętrznych inicjatyw, które uruchomiła w celu poprawy wskaźników, np. tworzenie sieci dla kobiet czy intensywny program szkoleniowy Walk the Talk.

Wyniki finansowe w 2018 roku

W 2018 roku przychody WPP wyniosły 12,8 mld funtów. Zysk firmy spadł aż o 30 proc. do 1,4 mld funtów.

Dołącz do dyskusji: Wzrosły różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w WPP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl