Wydatki marketingowe bet-at-home.com w Polsce mogą wynieść 8-10 mlneuro w 2008 r.
Wartość wydatków marketingowych austriackiego koncernubukmacherskiego bet-at-home.com może wynieść 8-10 mln euro w Polscew tym roku wobec 25 mln euro, jaka firma przeznaczy łącznie namarketing na wszystkich swoich rynkach, poinformował dyrektor ds.relacji inwestorskich firmy Wojciech Trzaska w rozmowie z agencjąISB.
"W tym roku nasze wydatki marketingowe związane z samym Eurowyniosły ok. 4 mln euro" - powiedział Trzaska. Poinformował, żenajważniejsze pozycje w budżecie spółki to marketing sportowy ireklama internetowa. W Polsce bet-at-home.com ma umowy sponsorskiem.in. z klubami piłkarskimi, sponsoruje też inne dyscypliny sportu,m.in. turnieje skoków narciarskich w Zakopanem.
"W Polsce rozpoznawalność naszej marki jest dość duża, średnioprzybywa nam tutaj 6-8 tys. użytkowników miesięcznie" - powiedziałTrzaska.
Na koniec III kw. spółka miała 1,4 mln zarejestrowanychużytkowników swoich serwisów internetowych, z czego ponad 20% toPolacy, którzy generują nieco ponad 20% dochodu brutto/hold spółki((spółka określa go jako najważniejszy wskaźnik w branży eGamblingu- hold to wskaźnik rentowności w tym segmencie rynku, jest toróżnica pomiędzy dokonanymi wpłatami, a kwotami wypłacanymizwycięzcom).
Bet-at-home prowadzi działalność wyłącznie w internecie i nieplanuje otwierania placówek stacjonarnych. Działa w oparciu olicencję uzyskaną na Malcie, co pozwala mu na świadczenie usług wcałej Unii Europejskiej. Obecnie ma strony internetowe w 16wersjach krajowych i 13 wersjach językowych. Do końca roku spółkachce mieć 1,5 mln użytkowników.
"W przyszłości planujemy ekspansję na rynki wschodnie, takie jakRosja czy Ukraina, obecnie koncentrujemy się na krajachbałkańskich" - powiedział Trzaska.
W III kw. 2008 r. spółka zanotowała dochód brutto/hold napoziomie 9,2 mln euro wobec 6,0 mln euro przed rokiem. Przychodywzrosły do 151,6 mln euro wobec 123,7 mln euro w III kw. 2007r.
W okresie I-III kw. spółka miała 28,2 mln euro dochódbrutto/hold wobec 16,4 mln euro w analogicznym okresie poprzedniegoroku. Przychody wyniosły 477,8 mln euro wobec 357,9 mln euro.
Spółka zakłada, że w całym roku osiągnie 700 mln europrzychodów, a dochód brutto/hold ma wynieść ok. 35 mln euro.
Wynik netto ma w tym roku ukształtować się w okolicach zera,wobec straty rok wcześniej, poinformował Trzaska.
"W zeszłym roku ponieśliśmy stratę, która była związana zkosztem wejścia na nowe rynki (serbski, rumuński i bułgarski),który z uwagi na możliwość szybszego niż przewidywaliśmy wejścia nate rynki, ponieśliśmy . Uważamy, że w tym roku neutralny wyniknetto jest dobry biorąc pod uwagę ekspansję i wydatki marketingowe,które zwiększamy do 25 mln euro z 16 mln euro w 2007 r." -powiedział Trzaska.
Dodał, że strategia spółki zakłada, iż w najbliższym okresiewydatki marketingowe zostaną utrzymane na poziomie 25 mln euro, aspółka zanotuje zysk netto w 2009 lub 2010 r.
"W 2009 r. nie będzie wielkich imprez sportowych, które pomagałynam w tym roku, ale wzrost wydatków na marketing ma zapobiecspadkowi przychodów" - powiedział Trzaska. bet-at-home planuje wprzyszłym roku dual-listing na warszawskiej GPW.
Dołącz do dyskusji: Wydatki marketingowe bet-at-home.com w Polsce mogą wynieść 8-10 mlneuro w 2008 r.