Maria Skłodowska-Curie Polką Stulecia w plebiscycie „Wysokich Obcasów”
W głosowaniu czytelników „Wysokich Obcasów”, weekendowego wydania „Gazety Wyborczej” (Agora ) na Polkę Stulecia zwyciężyła Maria Skłodowska-Curie. Będzie bohaterką okładki nowego numeru pisma.
W plebiscycie Polka Stulecia czytelnicy „Wysokich Obcasów” mogły głosować na wybrane ze 100 kandydatek. Listę kandydatur ustalono na podstawie wskazań redakcji magazynu oraz jego czytelników. Nominowane były kobiety z osiągnięciami w różnych dziedzinach życia: nauce, kulturze i sztuce, aktywności społecznej, a także wojskowości. Redakcja nie zgłaszała kandydatur kobiet aktywnych obecnie w polityce.
W plebiscycie oddano w sumie kilka tysięcy głosów (głosować można być w serwisie Wysokieobcasy.pl). Najwięcej otrzymała Maria Skłodowska-Curie, która będzie bohaterką okładową nowego wydania „Wysokich Obcasów”. W numerze zostaną też przedstawione szczegółowo dwie pozostałe kobiety z pierwszej trójki plebiscytu.
Wydanie jest wspierane działaniami reklamowymi w prasie („Newsweek Polska”) i internecie oraz autopromocją w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej”, jej magazynach i serwisach lokalnych, na Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Wysokich Obcasów” i „Gazety Wyborczej”.
Według danych ZKDP od stycznia do września br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 93 846 egz., 16,8 proc. mniej niż rok wcześniej rok. Natomiast numery sobotnio-niedzielne „GW”, w których są „Wysokie Obcasy”, od stycznia do sierpnia br. sprzedawały się średnio w 116 299 egz. (po spadku o 19,1 proc. w skali roku).
Dołącz do dyskusji: Maria Skłodowska-Curie Polką Stulecia w plebiscycie „Wysokich Obcasów”