Aleksandra Klich nową naczelną „Wysokich Obcasów”, Ewa Wieczorek skupi się na „Wysokich Obcasach Extra”
Ze stanowiskiem redaktor naczelnej „Wysokich Obcasów”, kobiecego dodatku „Gazety Wyborczej” (Agora), żegna się Ewa Wieczorek, która pozostanie szefową miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra”. W „Wysokich Obcasach” zastąpi ją Aleksandra Klich, do niedawna szefowa „Magazynu Świątecznego” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Agora przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że dzięki tej zmianie Ewa Wieczorek będzie mogła skupić się na rozwoju miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra”, natomiast Aleksandra Klich wykorzysta swoje wieloletnie doświadczenie z „Magazynu Świątecznego”. Dodatkowo Aleksandra Klich będzie redakcyjnie rozwijać obszar Kobieta w „Gazecie Wyborczej”, m.in. w celu wsparcia sprzedaży prenumeraty cyfrowej dziennika.
Roszada ta jest też związana z ogłoszoną w minionym tygodniu nową funkcją Joanny Mosiej-Sitek, która do obowiązków wydawczyni marki „Wysokie Obcasy” dołączyła zadania zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”.
Ewa Wieczorek do zespołu „Wysokich Obcasów” dołączyła w lutym 1999 roku, a funkcję naczelnej objęła w 2005 roku. We wrześniu 2016 roku została redaktor naczelną miesięcznika „Wysokie Obcasy Extra”
Ogółem z „GW” jest związana od 1994 roku. Zaczęła w „Gazecie Stołecznej”, a potem pracowała w zespole „Dużego Formatu”.
Aleksandra Klich z „Gazetą Wyborczą” jest związana od 2002 roku. Od stycznia br. Klich zajmuje się m.in. nadzorowaniem lokalnych wydań dziennika i wspieraniem nowych projektów, a przedtem przez sześć lat była redaktor naczelną „Magazynu Świątecznego”.
Klich nadal będzie także wicenaczelną „Gazety Wyborczej”, zajmując się przede wszystkim angażowaniem redakcji w zmiany związane z wdrażaniem strategii rozwoju dziennika. Do jej zadań należy m.in. wsparcie nowych projektów cyfrowych oraz koordynacja działań promocyjnych „Wyborcza to Wy”.
O „Wysokich Obcasach” ostatnio najmocniej dyskutowano w lutym br. w kontekście okładki dodatku zapowiadającej reportaż o kobietach, które udzielają innym kobietom informacji o aborcji farmakologicznej w Polsce. Bohaterki okładki pokazano na różowym tle, w koszulkach z hasłem „Aborcja jest OK”. Skrytykowało to wielu internautów, a także dziennikarze, również niektórzy z „Gazety Wyborczej”.
W sobotnio-niedzielnym numerze „Gazety Wyborczej”, do którego dołączono to wydanie „Wysokich Obcasów”, do ich tematu okładkowego odniosła się Aleksandra Klich w komentarzu zatytułowanym „Aborcja to nie temat na bluzkę”. - Szanuję wybór bohaterek, ale - jak wielu naszych czytelników oraz koleżanek i kolegów w redakcji - nie akceptuję przesłania - napisała.
- Nie planowaliśmy skandalu, wiedzieliśmy, że będzie duży oddźwięk, lecz nie zakładaliśmy, że aż tak wielki. Bierze się on stąd, że zdanie „aborcja jest OK.” zostało źle zrozumiane. Pracujemy nad tym, żeby doprecyzować znaczenie słów - tłumaczyła Ewa Wieczorek w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 98 753 egz., o 16,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Na koniec ub.r. z płatnego dostępu do serwisów internetowych „GW” korzystało 133 tys. użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Aleksandra Klich nową naczelną „Wysokich Obcasów”, Ewa Wieczorek skupi się na „Wysokich Obcasach Extra”
Tak dla przypomnienia mądrym z zarządu Agory i szefom redakcji GW - to Wieczorek robiła pismo które (inaczej niż normalne wydania dziennika) przynosiło GW dochody i ma nabywców. Stać was na zrobienie kolorowej, nijakiej gazetki? Jeżeli róż był dla was za ostry to czasy beżu będą zjazdem w dół.