14 mln zł kary dla Orange za utrudnianie klientom przeczytania umowy
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał grzywnę dla Orange Polska za niezgodne z prawem utrudnianie konsumentom przeczytania umowy przed jej zawarciem. Wysokość kary obniżono do 13,94 mln zł.
Postępowanie UOKiK-u wykazało m.in., że spółka PTK Centertel (obecnie działająca jako Orange Polska) wywierała na swoich klientów niedopuszczalną presję, wymagając, aby podpisywali dostarczoną im umowę w obecności kuriera. Utrudniało to przeczytanie ze zrozumieniem dokumentu przed jego podpisaniem. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument powinien mieć realną możliwość zapoznania się z wzorcem umownym przez złożeniem podpisu tak, aby znał wiążące go postanowienia.
W grudniu 2010 roku UOKiK za te praktyki nałożył na operatora karę w wysokości 16,3 mln zł. Firma odwołała się od decyzji, jednak Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał ją w mocy. SOKiK obniżył jednak grzywnę do 13,94 mln zł, uznając za okoliczność łagodzącą to, że PTK Centertel podjął rozmowy ze spółką kurierską w celu zmiany sposobu doręczania przesyłek.
Wyrok SOKiK-u nie jest prawomocy, Orange może się od niego odwołać do sądu apelacyjnego.
Dołącz do dyskusji: 14 mln zł kary dla Orange za utrudnianie klientom przeczytania umowy
Mieli też kiedyś ofertę internetu mobilnego, telemarketerzy dzwonili do ludzi mówiąc że dostaną (nie pamiętam dokładnie jaki okres czasu) internet do wypróbowania za darmo a przychodziła paczka z umową na okres od 12 do 36 miesięcy :)
Mieli pecha bo czytam te umowy przed podpisaniem.
Za 3cim razem "udało" im się wydrukowac poprawnie umowę.
Co nie przeszkodziło im zacząć naliczać mi rachunki za te 2 niepodpisane :)