SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż dzienników 10 proc. w dół. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”

W trzecim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem ośmiu dzienników ogólnopolskich zmalała rok do roku o prawie 10 proc. Spadki wynoszące ok. 17 proc. zanotowały „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.

Shutterstock/A.Aleksandravicius Shutterstock/A.Aleksandravicius

Od kilku lat już tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedaje się średnio w ponad 100 tys. egzemplarzy, przy czym coraz słabiej przewyższa ten poziom. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2024 roku jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 107 167 egz., co wobec 118 632 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 9,66 proc.

Wynik „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zmniejszył się rok do roku o 7,64 proc. do 62 079 egz. Tabloid i tak sprzedawał się dwa razy lepiej niż „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zanotowała spadek o 16,68 proc. do 31 058 egz.

CZYTAJ TEŻ: Koniec kiosków Ruchu. Ile jeszcze działa?

Procentowo jeszcze więcej straciła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej przeciętny wynik sprzedażowy poszedł w dół o 17,52 proc do 25 011 egz. O ponad 10 proc. zmalała natomiast średnia sprzedaż dwóch innych dzienników profilu biznesowo-prawnym: „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) - o 11,54 proc. do 23 465 egz., a także „Parkietu” (Gremi Media) - o 12,84 proc. do 2 906 egz.

W tej grupie najmniej pod względem sprzedażowym stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego wynik zmalał o 3,99 proc. do 12 904 egz. Zaś wynik „Gazety Podatkowej” (Wydawnictwo Gofin) zmniejszył się o 8,25 proc. do 17 593 egz.

Jako jedyny wzrost osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który od początku ub.r. ukazuje się już tylko dwa razy w tygodniu. Jego średnia sprzedaż zwiększyła się o 1,28 proc. do 21 341 egz.

Dane dotyczące e-sprzedaży uwzględniają pojedyncze egzemplarze cyfrowe, a nie subskrypcję obejmującą dostęp do e-wydań i serwisów internetowych dzienników przez określony czas. W obszarze subskrypcji cyfrowych zdecydowanie na czele jest „Gazeta Wyborcza”, która na koniec ub.r. miała sprzedanych 303,3 tys. płatnych dostępów internetowych.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników 10 proc. w dół. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iiii
giewu te 300 k cyfrowych to ma juz ze 3 lata na stalym poziomie? czyzby spoleczenstwo nie dorosło do wchlaniania mądrosci kapłanów z czerskiej?;)
36 9
odpowiedź
User
Porównywacz
Ja pomarudzę! Zawsze nowe info o dziennikach jest na miesiąc + tydzień po danym kwartale. Teraz mamy miesiąc i 2 tygodnie! Tyle czekania. A tak w ogóle to co to jest za okrojona tabelka? Od zawsze był podział na D R U K O W A N E i C Y F R O W E.


Gdzie się podział ten podział?
23 1
odpowiedź
User
Porównywacz
Nie wiem, czy mieć pretensję do Was czy do PBC. Od zawsze był podział. Dzięki temu można było skupiać się na samym princie. I widzieć jak spada jego popularność. Teraz, wymieszany z digitalem daje ogólną papkę informacyjną.
13 1
odpowiedź