22 proc. czasu online spędzamy na portalach społecznościowych i blogach
Trzy z najpopularniejszych internetowych marek powiązanych jest z mediami społecznościowymi (Facebook, YouTube i Wikipedia), a internauci z całego świata na stronach portali społecznościowych i blogów spędzają w sumie ponad 110 miliardów minut miesięcznie.
Odpowiada to 22 proc. lub jednej na cztery i pół godziny czasu spędzanego online - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen.
Serwisy społecznościowe i blogi są obecnie odwiedzane przez 3/4 ogółu internautów, a liczba takich użytkowników w ciągu ostatniego roku wzrosła o 24 proc. Statystyczny użytkownik w kwietniu bieżącego roku spędził na tego typu stronach blisko 6 godzin, czyli o 66 proc. więcej niż rok wcześniej (3 godz. i 33 min.).
Najpopularniejsze na świecie marki online (kwiecień 2010)
Marka | proc. odwiedzających internautów | czas na osobę (godz.:min.:sek.) |
Google | 82% | 1:21:51 |
MSN/WindowsLive/Bing | 62% | 2:41:49 |
Facebook | 54% | 6:00:00 |
Yahoo! | 53% | 1:50:16 |
Microsoft | 48% | 0:45:31 |
YouTube | 47% | 0:57:33 |
Wikipedia | 35% | 0:13:26 |
AOL Media Network | 27% | 2:01:02 |
eBay | 26% | 1:34:08 |
Apple | 26% | 1:00:28 |
Spośród badanych przez Nielsena państw, najwyższy odsetek użytkowników odwiedzających serwisy społecznościowe i blogi odnotowano w Brazylii - 86 proc. Następne pod tym względem są Włochy (78 proc.), Hiszpania (77 proc.), Japonia (75 proc.) oraz USA i Wielka Brytania (po 74 proc.). Tymczasem najwięcej czasu na tego typu stronach spędzają Australijczycy (średnio 7 godz. i 19 min. w kwietniu), a następnie Amerykanie (6 godz. i 35 min.) i Włosi (6 godz. i 28 min.).
Zasięg serwisów społecznościowych i blogów (kwiecień 2010)
Kraj | proc. zasięg aktywnych użytkowników | czas na osobę (godz.:min.:sek.) |
Brazylia | 86% | 5:03:37 |
Włochy | 78% | 6:28:41 |
Hiszpania | 77% | 5:11:44 |
Japonia | 75% | 2:50:50 |
USA | 74% | 6:35:02 |
Wielka Brytania | 74% | 5:52:38 |
Francja | 73% | 4:10:27 |
Australia | 72% | 7:19:13 |
Niemcy | 63% | 4:13:05 |
Szwajcaria | 59% | 3:43:58 |
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie jest obecnie Facebook. Jego zasięg jest najszerszy we Włoszech, gdzie w kwietniu odwiedziło go 2/3 tamtejszych internautów. Tutaj kolejne są kraje anglojęzyczne: Australia (63 proc.) oraz USA i Wielka Brytania (po 62 proc.).
Zasięg Facebooka (kwiecień 2010)
Kraj | proc. zasięg aktywnych użytkowników | czas na osobę (godz.:min.:sek.) |
Włochy | 66% | 7:00:21 |
Australia | 63% | 7:45:28 |
USA | 62% | 6:43:22 |
Wielka Brytania | 62% | 6:19:59 |
Hiszpania | 57% | 4:04:53 |
Francja | 57% | 4:33:05 |
Szwajcaria | 45% | 4:18:47 |
Niemcy | 27% | 3:42:50 |
Brazylia | 26% | 1:46:50 |
Japonia | 3% | 0:31:38 |
Dołącz do dyskusji: 22 proc. czasu online spędzamy na portalach społecznościowych i blogach
http://www.neolink.pl/zdarzenie/olsztynaktywnie-spacer-z-przewodnikiem-19-vi