SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

300 tys. użytkowników przejrzało paywallową ofertę „Gazety Wyborczej”. Będą zmiany

Agora pracuje nad modyfikacją paywalla działającego w serwisach „Gazety Wyborczej”. W tym celu zatrudniła byłego eksperta „The Daily Telegraph” Marka Challinora. - Zaczynamy od nowa tworzyć logikę komunikacji z naszymi użytkownikami - mówił podczas konferencji ReMedia 2014 Maciej Nowak, dyrektor cyfrowego działu wydawniczego Agory.

Maciej Nowak Maciej Nowak

Z danych, które Maciej Nowak przedstawił wynika, że do tej pory z ofertą płatnego dostępu do serwisów internetowych „Gazety Wyborczej” zapoznało się ok. 300 tys. osób. Są to użytkownicy, którzy oglądali prezentację pakietów. Nowak nie podał, jaka ich część skorzystała z oferty. Przypomniał jednak, że do końca roku Agora chce mieć ok. 30 tys. płatnych subskrybentów (więcej na ten temat).

Największą grupę wśród użytkowników, którzy płacą za treści, stanowią osoby w wieku 25-34 lata (32 proc.), a najpopularniejszym serwisem pozostaje Wyborcza.pl. Użytkownicy nadal najchętniej wybierają pakiet podstawowy „Wyborcza”.

Po uruchomieniu płatnego dostępu do treści czytelnicy serwisów Agory natychmiast znaleźli sposób na ominięcie paywalla. - „Dziury” służą temu, żeby serwis zdobywał nowych użytkowników. Z dużym zadowoleniem zauważamy, że tą drogą przychodzą do nas ludzie, którzy czytając za darmo pierwszy artykuł brną dalej aż docierają do płatności i decydują się na nią - tłumaczył Maciej Nowak.

>>> Przez paywall czołowe serwisy „Gazety Wyborczej” w dół o ponad 10 proc.

Nowak przyznał jednak, że Agora pracuje nad poprawą płatnego dostępu do swoich treści. W tym celu zatrudniono Marka Challinora, członka zarządu International Newsmedia Marketing Association. Challinor do końca ub.r. był odpowiedzialny za rozwój oferty mobilnej brytyjskiej grupy medialnej Telegraph Media Group, wydawcy m.in. The Daily Telegraph.

- Zaczynamy od nowa tworzyć logikę komunikacji z naszymi użytkownikami. Nie wystarczy tylko dobrze pisać, ale trzeba też umieć opowiedzieć o tym czytelnikom. Dlatego zmieniamy nasz paywall - wyjaśniał Nowak.

Dyrektor cyfrowego działu wydawniczego Agory podał przykład „klubu przywilejów” dla użytkowników prenumeraty cyfrowej londyńskiego „The Time”. „Przywileje”, które czytelnicy otrzymują są powiązane z usługami dostarczanymi przez wydawcę gazety. Zabieg ten o 10 proc. zwiększył wskaźnik retencji, czyli ilość subskrybentów, którzy przedłużają ten sam pakiet lub wybierają inny. Nie wiadomo na razie, czy Agora powalczy o zwiększenie liczby czytelników w podobny sposób.

- Dbajmy o tych, którzy już kiedyś do nas przyszli i zaczęli płacić za nasze treści. Ciągle mówimy, że należy czekać na skłonność do płacenia, a często zapominamy o tych, którzy już z nami byli - oceniał Maciej Nowak.

Przypomnijmy, że płatny dostęp treści w serwisach „Gazety Wyborczej” wystartował w lutym br. Użytkownik może przeczytać za darmo tylko 10 artykułów w miesiącu. Po wyczerpaniu limitu proponowany jest mu zakup jednego z trzech pakietów: „Wyborcza” w cenie 17,99 zł, „Wyborcza Plus” za 29,99 zł lub o 10 zł droższego pakietu „Wyborcza Premium” (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: 300 tys. użytkowników przejrzało paywallową ofertę „Gazety Wyborczej”. Będą zmiany

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
haha
Tylko hejt na rząd PiSu może uratować GW. Wyślijcie Czółno jutro do akcji!
0 0
odpowiedź
User
olo
Ale o co chodzi?! Przecież miał być pewny sukces! :-)
0 0
odpowiedź
User
Józef Bąk
Gdy nie będzie Gazety to nie będzie już niczego...
0 0
odpowiedź