5,4 proc. więcej na reklamy pozainternetowe. Mocno w górę radio i indoor, w dół telewizja
Cennikowe wpływy reklamowe tradycyjnych mediów od stycznia do sierpnia br. były wyższe niż rok wcześniej o 5,4 proc. Wzrosły budżety reklamowe w radiu, magazynach, na outdoorze, w kinach i indoorze, a zmalały w telewizji i gazetach.
W okresie od stycznia do sierpnia br. media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach 18,1 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 5,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku (wszystkie kwoty są kwotami netto, nie obejmującymi rabatów i autopromocji).
W ośmiu miesiącach br. reklamy emitowane w telewizji warte były 9,7 mld zł, czyli 1,2 proc. mniej niż przed rokiem. Mniej kosztowały też łącznie reklamy w gazetach - wydawcy zarobili na nich 982,7 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Z kolei na promocję w radiu reklamodawcy wydali przez osiem miesięcy tego roku 3,4 mld zł, czyli 25,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody magazynów w tym czasie wzrosły o 16,8 proc., do 2,2 mld zł, a outdooru - o 3,6 proc., do 966,7 mln zł. Na reklamy w kinach wydano z kolei 894 mln zł (wzrost o 1,4 proc.), a na nośnikach indoorowych - 26,6 mln zł (wzrost o aż 82,9 proc.).
Według prognoz ZenithOptimedia polski rynek reklamowy w całym br. ma wzrosnąć o 2,4 proc.
Wpływy reklamowe mediów tradycyjnych |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2014 |
I-VIII 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
9 800 009 737 zł |
9 684 922 533 zł |
-1,2 |
Radio |
2 716 268 235 zł |
3 397 178 403 zł |
25,1 |
Gazety |
993 179 436 zł |
982 665 764 zł |
-1,1 |
Magazyny |
1 872 193 108 zł |
2 185 947 535 zł |
16,8 |
Outdoor |
933 536 129 zł |
966 740 030 zł |
3,6 |
Kina |
881 952 177 zł |
893 958 367 zł |
1,4 |
Indoor |
14 550 270 zł |
26 607 800 zł |
82,9 |
Razem |
17 211 689 092 zł |
18 138 020 432 zł |
5,4 |
Dołącz do dyskusji: 5,4 proc. więcej na reklamy pozainternetowe. Mocno w górę radio i indoor, w dół telewizja