SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

61 proc. rynku sprzedaży tabletów należy do Apple, ale udział ten gwałtownie spada

W II kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, ale zanotowało znaczący spadek udziału w rynku.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 331 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 3,5 do 15,1 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 9,3 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 61 proc. rynkowego udziału. To jednak sporo mniej wobec 94 proc. rok wcześniej, a do spadku przyczyniła się rosnąca liczba konkurencyjnych platform.

30 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung, Acer, Asus czy Motorola. Żadnej z nich jak na razie nie udało się jednak zaoferować produkty, który stanowiłby realną konkurencję dla iPada.

Z kolei 5 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft, którego system Windows 7 w swoim tablecie wykorzystało m.in. Fujitsu, a 3 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - II kw. 2011 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) II kw. 2010 II kw. 2011
Apple iOS  3.3 9.3
Android  0.1 4.6
Microsoft 0.0 0.7
QNX 0.0 0.5
Pozostałe 0.1 0.1
Suma 3.5 15.1
Udział w rynku II kw. 2010 II kw. 2011
Apple iOS  94.3% 61.3%
Android  2.9% 30.1%
Microsoft 0.0% 4.6%
QNX 0.0% 3.3%
Pozostałe 2.9% 0.7%
Suma 100.0%  100.0% 
Wzrost r/r N/A 331%


 

Dołącz do dyskusji: 61 proc. rynku sprzedaży tabletów należy do Apple, ale udział ten gwałtownie spada

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl