SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora ma już 24 proc. udziałów ROI Hunter. „Spółka osiągnęła wyniki założone w umowie inwestycyjnej”

Zgodnie z zapowiedzią Agora wzięła udział w drugiej rundzie finansowania czeskiej firmy marketingu internetowego ROI Hunter. W efekcie ma udziały stanowiące 24 proc. jej kapitału.

Agnieszka Sadowska, fot. Agencja Gazeta Agnieszka Sadowska, fot. Agencja Gazeta

W ramach pierwszej rundy finansowania ROI Hunter jesienią ub.r. Agora przejęła 13,4 proc. udziałów czeskiej spółki, natomiast w efekcie zakończonej właśnie drugiej  rundy ma prawie 24 proc. udziałów.

- Inwestycja w firmę ROI Hunter to dla Agory sposób na stopniowe zwiększanie obecności na rynku usług B2B w internecie. Spółka ROI Hunter osiągnęła założone w umowie inwestycyjnej wyniki finansowe za 2018 r. i dlatego podjęliśmy decyzję o zakupie drugiej transzy akcji. Cieszymy się, że będziemy mieć coraz większy wkład w rozwój tej ciekawej i innowacyjnej firmy, przed którą duże wyzwania związane z ekspansją na kolejne rynki - komentuje Agnieszka Sadowska, członek zarządu Agory.

Zapowiadając tę inwestycję we wrześniu ub.r., Agora podała, że za 25 proc. udziałów ROI Hunter zapłaci 4,4 mln euro.

ROI Hunter rozwija ofertę i skalę działania

ROI Hunter oferuje platformę marketingową umożliwiającą firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google’a i Facebooka. Ma 250 klientów, wśród których są Allegro, Souq i Sports Direct.

W komunikacie Agory podano, że dzięki środkom pozyskanym od inwestorów ROI Hunter otworzyła biuro w Londynie oraz rozwija ROI Hunter Easy - bezpłatne rozwiązanie dla platform e-commerce, tworzone wspólnie z dostawcami technologii: BigCommerce, Ecwid i PrestaShop. Ponadto uruchomiła narzędzie Creative Factory pozwalające marketerom m.in. w prosty sposób tworzyć reklamy wideo na Facebooka i Instagrama.

W segmencie marketingu internetowego Agora ma też udziały w spółkach Yieldbird (81,5 proc. jej kapitału) i Online Technologies HR (46,2 proc.).

W lutym br. firma za 130,7 mln zł kupiła 40 proc. udziałów Eurozetu (nadawcy m.in. Radia ZET), zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures.

W połowie ub.r. Agora ogłosiła swoją strategię na lata 2018-2022. Zapowiedziała wtedy, że przeznaczy prawie 500 mln zł na przejęcie, m.in. w sektorze marketingu internetowego i e-commerce.

W minionym kwartale grupa kapitałowa Agora zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych netto o 10,9 proc. do 308,4 mln zł, 37,9 mln zł zysku EBITDA oraz 3,4 mln zł straty netto. Zwiększyły się jej przychody w kinach Helios, ze sprzedaży „Gazety Wyborczej”, a zmalały w pionach internetu, radia i druku.

Dołącz do dyskusji: Agora ma już 24 proc. udziałów ROI Hunter. „Spółka osiągnęła wyniki założone w umowie inwestycyjnej”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl