Amazon z Sony BMG
Sony BMG Music Entertainment stanie się czwartą i ostatnią największą wytwórnią nagraniową, która będzie sprzedawać swoją cyfrową muzykę bez zabezpieczeń przed kopiowaniem (tzw. DRM - digital rights management) w internetowym sklepie muzycznym serwisu Amazon.com.
Pełny katalog Sony BMG w formacie MP3 zostanie udostępniony w sklepie Amazon MP3 do końca stycznia - informuje agencja Reuters.
Tym samym Amazon będzie pierwszym i jedynym sprzedawcą, w którego ofercie znajdą się wolne od DRM piosenki pochodzące z wszystkich czterech najważniejszych wytwórni. Wcześniej podobne porozumienia zostały zawarte z Universal, EMI oraz Warnerem.
Decyzja Sony BMG jest drugą w ostatnim czasie jej zapowiedzią, że w końcu zrezygnuje z DRM. W ubiegłym tygodniu druga największa na świecie wytwórnia nagraniowa ogłosiła, że 15 stycznia wprowadzi do internetowej sprzedaży piosenki bez DRM poprzez opierający się na kartach podarunkowych serwis o nazwie Platinum MusicPass.
Pod szyldem wytwórni nagrywają tacy wykonawcy jak Alicia Keys, Bruce Springsteen, Avril Lavigne, Britney Spears, Beyonce, Carlos Santana czy Celine Dion.
Serwis Amazon MP3 powstał we wrześniu ubiegłego roku. Korzystać z niego mogą tylko mieszkańcy USA. Na razie nie wiadomo czy i kiedy zostanie on rozszerzony na inne kraje. Po dodaniu katalogu Sony BMG, w serwisie będzie znajdować się około 3,1 miliona piosenek od ponad 270 tysięcy artystów - wszystkie w formacie MP3, bez DRM oraz jakości 256 kb/s. Za jedną trzeba zapłacić od 0,89 do 0,99 dolara, a całe albumy kosztują od 5,99 do 9,99 dolara.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: Amazon z Sony BMG