SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

AMC Networks obniży wydatki na filmy i seriale o 20 proc.

AMC Networks planuje zmniejszyć wydatki na treści o prawie 20 proc. Przed pandemią firma wydawała około 1 mld USD na treści, zanim zwiększyła tę kwotę do około 1,3 mld USD w 2021 r. i 1,35 USD w 2022 r.

Według prezesa Jamesa Dolana oraz wiceprezesa i dyrektora finansowego Patricka O'Connella, po 2023 r. AMC Networks przewiduje, że jej inwestycje w zasoby gotówkowe wyniosą około 1 mld USD rocznie.

W tym tygodniu odbędą się rozmowy o wynikach za czwarty kwartał.

Oświadczenie dyrektora finansowego

„Staramy się znaleźć właściwą równowagę między dalszymi inwestycjami w biznes a generowaniem wystarczających zysków i przepływów pieniężnych w krótkim okresie” – powiedział O’Connell.

Podobnie jak prawie wszystkie firmy z branży, AMC Networks szuka obniżenia kosztów i znalezienia drogi do rentowności w swojej działalności związanej z transmisją strumieniową. Pod koniec 2022 roku firma ujawniła, że zmniejszy zatrudnienie o około 20 proc., oprócz dokonania odpisu aktualizacyjnego w wysokości 400 mln USD.

„Jeśli chodzi o to, skąd konkretnie pochodzą cięcia, dokładnie przyjrzeliśmy się wszystkim naszym platformom i staramy się utrzymać jak największą wydajność programowania na wszystkich z nich” — powiedział O'Connell.

„Kiedy przyjrzeliśmy się naszej szafce, musieliśmy wyjąć z niej rzeczy, które nie były tak zgodne z marką lub strategią, jak inne. Dotyczyło to całego portfolio. Zmniejszyliśmy również część naszych wydatków po stronie międzynarodowej”.

Oferta programowa AMC Networks

Chociaż oferta programowa AMC Networks została znacznie zmniejszona, dyrektorzy powiedzieli, że zachęciła ich wydajność istniejących tytułów, takich jak seria „Immortal Universe”, oparta na książkach Anne Rice.

Pierwszy tytuł z serii, czyli „Wywiad z wampirem”, dostał zamówienie na drugi sezon przed premierą pierwszego w październiku 2022 roku. Tymczasem drugi serial franczyzy, „Mayfair Witches”, z Alexandrą Daddario w roli głównej, stał się najczęściej oglądanym serialem w historii AMC+, są to wyniki zebrane na podstawie pierwszych 30 dni oglądania, zauważył O’Connell.

Ponadto firma ma zamiar rozszerzyć swoją serię „The Walking Dead” o kilka spin-offów, w tym „The Walking Dead: Dead City” i serię skupiającą się na postaci Daryla Dixona.

Franczyzy serialowe

Rozszerzenia franczyzy są na dobrej pozycji, aby odnieść sukces, powiedział O'Connell, biorąc pod uwagę, że 11. i ostatni sezon flagowego serialu „osiągnął najwyższą oglądalność, jaką kiedykolwiek widział serial”. Oryginalny spin-off, „Fear the Walking Dead”, powraca z ósmym sezonem w maju.

Czwarty kwartał 2022

W czwartym kwartale AMC Networks uzyskało około 700 000 abonentów transmisji strumieniowych, osiągając łącznie 11,8 miliona w swoim portfolio platform streamingowych, które obejmuje AMC+, Acorn TV, Shudder, Sundance Now i ALLBLK. Po stronie telewizji linearnej jest właścicielem sieci kablowych, w tym AMC, Sundance TV i IFC.

Ogólnie przychody wzrosły o 20 proc. w czwartym kwartale do 965 mln USD w porównaniu z rokiem poprzednim – znacznie powyżej szacunków. W ramach tego przychody z transmisji strumieniowych wzrosły o 35 proc. do 502 mln USD. Firma odnotowała również stratę operacyjną w wysokości 392 mln USD, w porównaniu z 63,6 mln USD zysku rok wcześniej, w tym 423 mln USD kosztów restrukturyzacji.

Od przełomu roku cena akcji wzrosła z około 17 USD za akcję do 27,13 USD w miniony piątek.

Czy planowana jest fuzja?

Dolan odniósł się również do tego, czy AMC Networks, o której od kilku lat krążą plotki o przejęciu, może zostać sprzedana w nadchodzących latach. Powiedział, że jest „bardzo otwarty” na pozostanie jako samodzielna firma i na jakąś formę fuzji i przejęć lub transakcji strategicznych.

„W tej chwili staramy się działać tak, jakby firma AMC Networks miała pozostać samodzielna. To nie znaczy, że nie rozważymy fuzji i przejęć i zobaczymy, czy możemy w ten sposób poprawić wartość dla akcjonariuszy” – powiedział.

Jego komentarze pojawiają się po niedawnym raporcie opublikowanym przez „The Wall Street Journal” (WSJ), który mówi, że AMC Networks otrzymał ofertę od Roku i Providence Global o możliwym przejęciu około 18 miesięcy temu. Rozmowy ostatecznie utknęły w martwym punkcie.

WSJ poinformował również, że Sony Pictures Entertainment, Lionsgate, Apollo Global i Blackstone były wśród innych firm, które omawiały ofertę przejęcia.

Dołącz do dyskusji: AMC Networks obniży wydatki na filmy i seriale o 20 proc.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Vod
Jakie są aktualne szanse wejścia do Polski platform AMC+ (były już wstępne zapowiedzi) i HiDive (serwis z anime należący do AMC)?
0 0
odpowiedź